حسن روحانی

رئیس‌جمهور گفت: سهام شستان(سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح) تحول بسیار بزرگی را با ورود خود به بورس ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایران پژواک، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز در هفته دولت طرح توسعه مرکز دیسپاچینگ گاز کشور و خطوط انتقال ششم و نهم سراسری گاز را افتتاح می‌کنیم. روحانی

وی افزود: مردم ما از همه کارگران، مهندسان و مدیران سپاسگزار هستند که در طول شبانه و حتی روزهای زمستان، گاز را در روستاها و شهرها در اختیارشان قرار می‌دهند و فشار گاز نیز متعادل است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای این مهم، یک مرکز فرماندهی وجود دارد که فشار گاز را تنظیم و پمپاژ می‌کند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا و مهر بخوانید؛

*{ در جریان افتتاح فاز اول پتروشیمی بوشهر}: کار بسیار بزرگی در پتروشیمی بوشهر انجام گرفته است. این اولین پتروشیمی است که گاز را از مبدا می‌گیرد یعنی قبل از اینکه گاز شیرین شود، گاز ترش را دریافت می‌کند و زنجیره این کار را در اختیار دارد.

* نفت و گاز گاز برای ما اهمیت فراوانی دارد، امروز در غرب کشور ما هم گاز را به ترکیه و هم به عراق صادر می‌کنیم و قادریم به کشورهای شرقی هم صادر کنیم و گاز را تا مرز پاکستان هم برده‌ایم.

* حدود ۱۷ هزار روستا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجهز به گاز شدند و همه شهرها تقریبا در حال استفاده از گاز هستند مگر در استان سیستان و بلوچستان که در دولت تدبیر و امید گاز به آنجا وارد شد و در مجموع می‌توان گفت که جز موارد استثنایی، به همه روستاهای ما گاز رسیده است.

* حدود ۸۹ نیروگاه ما توسط گاز اداره می‌شود و سراسر کشور از عسلویه تا خوزستان و کردستان و آذربایجان شرقی و غربی خط لوله گاز را می‌بینیم و گازی که امروز خودکفا شدیم در آن. البته باید در مصرف گاز مراقبت کنیم که خودکفا بمانیم و از ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز به هزار میلیون مترمکعب گاز رسیدیم و یک میلیون مترمکعب گاز می‌توانیم گاز تولید کنیم و در زمستان می‌توانیم ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در اختیار مردم قرار می‌دهیم

* اینکه تاکید شد سهام شستان تا پایان سال به تدریج واگذار و در بورس معامله می‌شود، بسیار مهم است. شستان تحول بسیار بزرگی را با ورود خود به بورس ایجاد خواهد کرد.

* امروز بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو طرح‌ افتتاح می‌شود که برای مردم بسیار ارزشمند است.

* در تولید گاز از ۶۰۰ میلیون متر مکعب امروز به نزدیک یک هزار میلیون یعنی یک میلیارد متر مکعب در روز رسیده ایم. در زمستان ما حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز را در اختیار خانه ها و مصارف کشور قرار می‌دهیم.

* ما در زمستان ۸۰۰ میلیون متر مکعب یعنی معادل پنج میلیون بشکه نفت را برای مصرف زمستانی در اختیار مردم قرار می‌دهیم. این کار عظیم و بزرگی اس و گاز امروز اهمیت خاص و ویژه ای برای اداره کشور دارد و این کار عظیمی است که در این دولت انجام گرفته است

* گاز امروز اهمیت خاص و ویژه برای اداره کشور دارد این کار بزرگ دراین دولت انجام شده است، روز گذشته رهبر معظم انقلاب بر این نکته اشاره کردند، که یادگارهایی از این دولت برای دولت آینده بماند، ما یادگار بزرگی در بخش گاز برای دولت آینده گذاشتیم همه فازهای پارس جنوبی جز یک فاز افتتاح وتمام شده است؛در گاز کاملا خودکفا شدیم. 

*در زمستان در زمینه گاز به واردات نیازمند بودیم امروز روی پای خود ایستاده ایم، در بنزین و گازوئیل خودکفا شده ایم. اینها ارمغان هایی برای ملت و دولت بعدی است دولت بعد وقتی شروع به کار می‌کند از نظر گاز بنزین و گازوئیل کاملا خودکفا است.

*دولت بعدی وقتی کار خود را در سال آینده همین روزها و ایام آغاز می کند که محصولات پتروشیمی کشور دو برابر شده است. ما از ۵۶ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن رسیده‌ایم. از ۱۱ میلیارد دلار ارزش محصولات به ۲۵ میلیارد دلار رسیده ایم که دستاوردهای عظیمی  است که برای ملت ایران است و دولت‌های آینده از آن استفاده و بهره برداری می‌کنند.

* افتتاح های طرح پتروشیمی و همچنین مرکز کنترل گاز که قلب انتقال گاز در سراسر کشور است، بسیار مهم هستند. امروز بیستمین هفته در سال ۹۹ است که برنامه افتتاح داشته ایم. در آغاز سال به مردم قول داریم که سال ۹۹، سال افتتاح‌ها خواهد بود و از همان ابتدای سال تصمیم گرفتیم که هر هفته افتتاح‌های مهم داشته باشیم.

*ارزش طرح‌هایی که امروز افتتاح شد در حدود ۵ میلیارد دلار ( ۴.۷ میلیارد دلار) است، کار عظیم و بزرگی که در شرایط خاص تحریم انجام شده است. اینکه در زمینه گاز و نفت در برابر مردم ایران شرمسار نیستیم. به مردم ایران می توانیم بگوییم هم در گاز و هم در نفت در میدان‌های مشترک کار بزرگی انجام دادیم.

* در میدان مشترک گازی در این هفت سال گذشته از سال ۹۲ تا کنون، تولید و استحصال گاز ۲.۵ برابر نسبت به شده است؛ در زمینه میدان مشترک نفتی که امروز مطرح شد با افتتاح این نیروگاه، از ۷۰ هزار بشکه به ۴۰۰ هزار بشکه در حدود ۶ برابر شده است.  

* اگر این خبیث در آمریکا روی کار نیامده بود و برجام روند خود را طی کرده بود، در مرکزی که امروز افتتاح شد-  اکنون به جای ۴۰۰ هزار بشکه، بیش از یک میلیون بشکه نفت، تولید می‌کردیم

* کار بزرگی که امروز در نفت و گاز شاهد هستیم و برنامه ریزی که انجام دادیم برای جهش سوم است. ما جهش دوم را تا پایان این دولت در پتروشیمی انجام خواهیم داد و از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد می رسیم و برای جهش سوم هم از الان برنامه ریزی و سرمایه گذاری میکنیم  که چند سال بعد به ثمر می‌رسد و این جهش ارزش صادراتی ما را به ۳۷ میلیارد دلار می رساند.

* تا پایان این دولت هشت میلیارد برای تحقق جهش سوم سرمایه گذاری می شود و دولت  زمینه را آماده  می‌کند این برنامه نه تنها برای دولت سیزدهم بلکه برای دولت چهاردهم نیز ادامه خواهد داشت؛  یعنی ما برای دو دولت دیگر برنامه‌ریزی می‌کنیم و این نکته‌ای بود که دیروز مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید کردند.

*  نکته دیگری که دیروز مقام معظم رهبری تاکید کرد مسئله خام‌فروشی بود که ما جلوی خام فروشی را بگیریم؛ اگر می خواهیم نفت خام صادر کنیم به سمت فرآورده‌های نفتی برویم که روز به روز در حال توسعه است در زمینه گاز ما دنبال پتروشیمی برویم که امروز این کار در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

* البته در زمینه همه معادن این تحول باید رخ دهد؛ نباید سنگ‌معدنی و حتی سنگ ساختمانی ارزشمند نباید به صورت خام از کشور خارج شود و در یک کشور اروپایی یا کشور شرقی ساخته و پرداخته شود و همان سنگ دوباره به ایران بازگردد، این قابل قبول نیست.

* این همه مصرف که انجام می‌شود، سنگ را از معدن برش می‌دهیم دوباره در یک کارگاه دیگر برش می‌خورد و برای استفاده در  ساختمان دوباره برش می‌خورد. در حالی که باید از همان معدن برای ساختمان سفارش داده شود نه برای کارگاه سنگ بری؛ ما معدن را برای کارگاه های سنگبری آماده می‌کنیم در حالی که از معدن باید برای مصرف نهایی استفاده شود، این کار در دنیا انجام می‌شود و امیدواریم در همه زمینه‌ها قدم‌های خوبی برداشته شود.

*  در هفته دولت بحمدالله هر روز افتتاح‌های مهمی داریم، بخشی از خدمات را وزرای عزیز و معاونان برای مردم بیان می‌کنند و تا پایان سال افتتاح‌ها را خواهیم داشت و علی رغم فشارها و تحریم هایی که امروز با آن مواجه هستیم، مردم شاهد تحول در تولید کشور خواهند بود.

* یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم. این دو بزرگوار جان عزیز خود را در راه انقلاب و مردم فدا کردند و خالصانه در انقلاب قبل و بعد از پیروزی انقلاب همواره برای پیروزی و بقای انقلاب، برای مدیریت در بخش های مختلف بعد از انقلاب تلاش کردند؛ روح آنان شاد باشد و ما هم بتوانیم پیرو راه شهیدان نباشیم و در ماه محرم الحرام که ماه مولای ما حضرت اباعبدالله الحسین پیرو و شیعه راه و مسیر آن بزرگوار باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی