1071

نماینده سابق پارلمان ترکیه و عضو حزب حاکم عدالت و توسعه نقشه‌ای از ترکیه را منتشر کرد که بخشی از کشورهای منطقه را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از میدل ایست نیوز، متین گلونک، نماینده سابق پارلمان و عضو حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه روز گذشته نقشه‌ای را منتشر کرد که علاوه بر قبرس، ارمنستان و نصف مساحت بلغارستان، شامل مناطق وسیعی از گرجستان، سوریه و عراق، شمال یونان و جزایر شرقی دریای اژه‌ می‌شود.

گلونک نماینده سابق پارلمان و از شخصیت‌های نزدیک به اردوغان طی سلسله توییت‌هایی پیروزی سلجوقیان به رهبری سلطان آلپ ارسلان بر امپراتوری بیزانس در نبرد ملازگرد در سال ۱۰۷۱ که به تُرک‌ها امکان داد، وارد آناتولی شوند را تحسین کرد.

این نماینده سابق پارلمان ترکیه با انتقاد از سیاست‌های یونان افزود آنکارا با اتخاذ گام‌هایی سترگ و تحرکات بزرگ الهام‌گرفته از واقعه ۱۰۷۱ وارد قرن بیست و یکم شده است و امروز، دلیل این‌که جهان غرب به سراغ ما آمده این است که امتی که پس از ۱۹۳۸ به خواب رفته بود در ۱۵ ژوئیه بیدار شده و گشایش به سوی سوریه، دریای مدیترانه و آفریقا با الهام از (پیروزی) ۱۰۷۱ صورت گرفته است.

گلونک در توییت دیگری گفت: « نوادگان کسانی که معتقد هستند ما را از آناتولی بیرون خواهند کرد امروز در تلاشند تا ما را از دریای مدیترانه بیرون کنند. شک ندارم که آنها در دریای مدیترانه شکست خواهند خورد. (روح پیروزی در نبرد ملازگرد همچنان زنده است). دولت ترکیه و نیاز به پاسخگویی به روح امت در تمام زمینه‌ها همچنان پابرجاست»

این عضو حزب عدالت و توسعه در ادامه توییت‌هایش نقشه ترکیه بزرگ را منتشر کرد که شامل شمال یونان و جزیره‌های شرق دریای اژه و مناطقی از سوریه و عراق می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی