واکسن آنفلوآنزا

مطالعه جدید نشان می دهد واکسن های آنفلوانزا و ذات الریه منجر به بستری شدن کمتر مبتلایان به نارسایی قلبی در بیمارستان می شود.

به گزارش ایران پژواک، دکتر «کارتیک گونیوگانتلا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کنتیکت آمریکا، در این باره می‌گوید: «نتایج مطالعه ما اهمیت واکسیناسیون سالانه را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نشان می‌دهد.»

در نارسایی قلبی، قلب بیمار قادر به پمپاژ خوب خون نیست. همین مسئله منجر به تشکیل مایع در ریه‌ها شده که نتیجه اش تنگی نفس، سرفه و کاهش کیفیت زندگی بیمار است.

عفونت‌های تنفسی نظیر ذات الریه و آنفلوانزا موجب تشدید نارسایی قلبی می‌شوند از اینرو واکسیناسیون سالانه به این بیماران توصیه می‌شود.

در این مطالعه، محققان حدود ۳ میلیون بیمار نارسایی قلبی را با میانگین سنی ۷۰ سال در آمریکا که بین سال‌ها ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در بیمارستان بستری شده بودند را مورد مطالعه قرار دادند. از بین این بیماران تنها ۱.۴ درصد واکسن آنفلوانزا و ۱.۴ درصد واکسن ذات الریه دریافت کرده بودند.

همچنین محققان دریافتند نرخ مرگ و میر در بیمارستان در بین بیمارانی که واکسن‌های آنلوانزا و ذات الریه دریافت کرده بودند کمتر از بیمارانی بود که هیچ یک از واکسن‌ها را دریافت نکرده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی