• ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
  • کد خبر: 17216
ملانیا ترامپ

ملانیا همسر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده از ایمیل شخصی برای انجام کارها و وظایف خود به عنوان بانوی اول آمریکا استفاده کرد.

به گزارش ایران پژواک، این مطلب را روزنامه واشنگتن پست با استناد به استفانی وینستون-وولکوف مشاور سابق و دوست نزدیک ملانیا گزارش داد.

به گفته وینستون وولکوف، وی و ملانیا از پست الکترونیکی کاخ سفید استفاده نمی کردند و او نامه های ملانیا را از صندوق های پستی شخصی وی که در سرور Trump Organization ثبت شده و همچنین از طریق پیام رسان iMessage دریافت کرده است.

روزنامه واشنگتن پست به پیام هایی دسترسی پیدا کرده که ملانیا پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده از ایمیل شخصی خود ارسال نموده است. در این مکاتبات، بانوی اول در مورد برنامه کاری رئیس دولت آمریکا در سفرهای وی به خارج از کشور ، انعقاد قراردادهای ادولتی  و همچنین سوالات استخدام در کاخ سفید بحث کرده است.

در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷، گزارش شد که آژانس امنیت ملی (NSA) به کارمندان کاخ سفید هشدار داده  و از آنها خواسته  پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده از آدرس ایمیل شخصی خود استفاده نکند. از جمله در مورد احتمال جاسوسی توسط کشورهای دیگر در صورت استفاده نامناسب از تلفن های همراه شخصی و ایمیل شخصی صحبت شده بود. علاوه بر این، گفته شده بود که کشورهای غیر دوست قبلاً موفق به هک دستگاههای موبایل مقامات عالی رتبه آمریکایی شده اند.

در تاریخ ۲۶ سپتامبر همان سال اطلاع حاصل شد که کاخ سفید پس از استفاده از ایمیل شخصی برای کارهای رسمی، بررسی ایمیل های شخصی مشاوران ترامپ را آغاز کرده است. جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ و ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوراز جمله آنها هستند. این  تحقیقات  مشخص خواهد کرد که آیا اطلاعات موجود در نامه های شخصی کارمندان کاخ سفید مربوط به "دخالت روسیه" در انتخابات ایالات متحده یا تحقیقات دیگر هست یا نه.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی