• ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
  • کد خبر: 17257
طلا

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم یک میلیون و ۹۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار و ۳۷۰ تومان است.

به گزارش ایران پژواک از تسنیم، هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۹۸ هزار تومان، قیمت دلار ۲۴ هزار و ۳۷۰ تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۲۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۹۸ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۴۶۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۹۳۵دلار معامله می‌شود.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۹۳۳ دلار و ۹۵ سنت رسید. در این هفته طلا شاهد کاهش حدودا ۴ درصدی بود که بیشترین افت هفتگی از اوایل ماه مارس به شمار می رود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۹۳۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت: «به دلیل بالا رفتن بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا که سبب خروج بخشی از سرمایه ها از بازار طلا شده، قیمت فلز زرد تحت فشار قرار گرفته است.»

پس از آنکه خزانه داری آمریکا میزان زیادی از اوراق قرضه را روانه بازار کرد، بازدهی شاخص اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا افزایش داشت و سبب ترمیم بخشی از افت ارزش اخیر دلار شد.

بالا رفتن بازدهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد. رشد اندک قیمت طلا در معاملات روز جمعه پس از اعلام آمارهای اقتصادی پایین تر از حد انتظار در چین اتفاق افتاد.

بازارها همچنان از نزدیک بن بست ایجاد شده در واشنگتن بر سر یک بسته محرک مالی و مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین را دنبال می کنند.

تحلیلگران استاندار چارترد در یادداشتی نوشتند: «با توجه به ضعف ارزش دلار و حجم بالای اقدامات محرک مالی و در حالی که انتظار می رود نرخ بهره همچنان در حد صفر یا منفی باقی بماند، روند افزایش بلند مدت قیمت طلا همچنان به قوت خود باقی است.»

در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۴ هزار و ۳۷۰ تومان، یورو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۶۹۰ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۳۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز بدون تغییر نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان درج شده است.

** قیمت خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی همزمان با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، افزایش یافته و دلار از روز چهارشنبه هفته قبل در این صرافی ها وارد کانال ۲۳ هزار تومان شده بود ولی از عصر روز سه‌شنبه بار دیگر به کانال ۲۲ هزار تومان بازگشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی