• ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
  • کد خبر: 17303
بورس

بازار روزی تاریخی را پشت سر گذاشت، بالاخره هسته قرمز از پوسته سبز بیرون آمد تا بورس یکی از تلخ‌ترین دوشنبه‌های خود را در تاریخ ثبت کند.

به گزارش ایران پژواک، شاخص کل در بازار امروز در حالی که کمکم اعتماد سهامداران در حال جفت و جور شدن بود با ریزشی ۴۰ هزار و ۵۷۰ واحدی مواجه گشت تا گردونه به جایگاه اول خود بازگردد. شاخص بورس حالا در ارتفاع یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحدی نفس می‌کشد.

صادقی تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص دلایل بروز این اتفاق گفت: ما هر روز با اخبار حمایتی و مثبت روبرو هستیم اما ن=مردم یا سهامداران در عمل چیزی نمی‌بینند و همین باعث بی اعتمادی شدیدی شده است که ریزش هایی از این دست را رقم می‎زند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حمایتی واقعی در راه است یا خیر؟ گفت: باید این اقدامات در موعد موثر و به درستی در دستور کار قرار گیرد تا نتایج آن قابل لمس باشد.

وی با اشاره به هشدار برخی کارشناسان و مسئولان در خصوص مهاجرت سرمایه‌ها از بازار سرمایه به سمت بازار مسکن و ارز گفت: در پروسه اصلاحی که صورت گرفته است حجم زیادی نقدینگی از بازار خارج شده و عده‌ای از سهامدارن تازه وارد که این روزها را ندیده بودند، نیز خروج را ترجیح می‌دهند.

وی در توضیح این مطلب افزود: این افراد البته دیگر اعتمادی به بازار ندارند در نتیجه سرمایه هایشان را به سمت بازار خودرو و دلار و سکه و مسکن می برند. وی با اشاره به هشدارهای معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن هم الان نیز تقریبا سر زبانهاست و قیمت‌ها مترصد افزایش هستند و باید این نکات را مورد توجه قرار داد.

وی در پاسخ به این سئوال که راه برون رفت از این بحران چیست؟گفت:به نظر می رسد دوره اصلاح کمی طولانی تر از همیشه شده است و این روند سریع تر از روندهای اصلاحی پیشین اتفاق افتاده است.

 وی گفت: این اصلاح سنگین به نسبت روندهای پیشین طولانی‌تر شده است و البته خیلی سریعتر از روندهای اصلاحی قبلی اتفاق افتاد.

صادقی ادامه داد: سنگین بودن این اصلاح مقداری باعث تشدید بی‌اعتمادی شد اما خبرهایی در راه است چرا که  گفته می‌شود قرار است از صندوق توسعه ملی یک درصد به بازار سرمایه اختصاص داده شود تا حمایتی واقعی رخ دهد.  

صادقی افزود: این خبر خوبی است به شرطی که درست مدیریت شود. باید توجه داشت در بورس، حمایت در هر زمانی کارساز نیست و برای روشن شدن موضوع مثالی می‌زنم. بررسی‌ها نشان می‌دهد حمایت در صف‌های خرید پیش گشایش بسیار مهم است. یعنی حضور انبوه خریداران در پیش گشایش بسیار اهمیت دارد. اما حقوقی ها در این حوزه کمکی نکردند. آنها اتفاقا از منفی ۵‌ها و کمترین قیمت‌های روز خرید کرده‌اند.

 این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: پس منابع مالی در بازار و البته چگونگی حمایت بسیار اهمیت دارد و اگر هوشمندانه عمل نشود، کارساز نخواهد بود. خبرهایی که به بازار تزریق شده است خبرهای خوبی است.

وی پیش بینی کرد فردا نیز بورس روی منفی را ببیند و صف های فروش سنگینی را تجربه نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی