• ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
  • کد خبر: 17340
طلا

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان است.

به گزارش ایران پژواک از تسنیم، هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان، قیمت دلار ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۸۳۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۲۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم گیر قیمت ارز می دانند و می گویند: خرید و فروش ها دراین بازار هیچ تغییری نکرده و در رکود نسبی هستیم.

در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۵  هزار و ۴۵۰ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار تومان اعلام شده است.

اختلاف نرخ ارز در بازار آزاد و صرافی های بانکی در روزهای اخیر موجب تشکیل صف های طولانی خرید ارز مقابل این صرافی ها شده بود؛ عده ای به نیت کسب سود حدوداً ۴ میلیونی ساعات طولانی در صف خرید ارز مقابل این صرافی ها منتظر می ماندند؛ فروش ارز سهمیه ای در صرافی های بانکی در روزهای اخیر با جنجال هایی همراه بود.

بنابراین، صف‌های طولانی و البته جنجال‌برانگیز خرید ارز سهمیه‌ای از صرافی‌های بانکی واکنش بانک مرکزی را به‌همراه داشت و موجب متوقف‌شدن فروش ۲۲۰۰ دلار ارز سهمیه‌ای به هر فرد شد.

باتوجه به تأکید بانک مرکزی برای تأمین ارز نیازهای واقعی مشتریان، صرافی های بانکی نسبت به تأمین ارز مورد نیاز مصارف ۲۴ گانه خدماتی از جمله مسافران، بیماران، دانشجویان و ... اقدام می کنند و تنها فروش ارز سهمیه‌ای با کارت ملی را متوقف کرده اند.

گفتنی است، صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به گروه‌های هدف با ۵۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با ۵۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۷ هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان درج شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی