• ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
  • کد خبر: 17367
چین و امریکا

وزارت امور خارجه چین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که محدودیت های متقابل در مورد فعالیت دیپلمات ها و کارکنان سفارت خانه ها و کنسولگری های ایالات متحده آمریکا در چین از جمله کنسولگری عمومی این کشور در هنگ کنگ و پرسنل آن اعمال کرده است.

به گزارش ایران پژواک، در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: اعمال محدودیت بر دیپلمات ها و کارکنان سفارت خانه ها و کنسولگری آمریکا در چین با هدف فشار بر ایالات متحده برای لغو اقدامات نادرست قبلی خود در این زمینه است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا هفته پیش اعلام کرد که دیپلمات های ارشد چینی از این به بعد برای بازدید از دانشگاه ها یا میزبانی از جشنواره های فرهنگی بالای ۵۰ نفر باید از وزارت امور خارجه آمریکا مجوز بگیرند.

در بیانیه وزارت خارجه چین با یادآوری اینکه اقدامات چین واکنش های موجه و لازم است افزود: چین اخیراً در این مورد یادداشت دیپلماتیک به ایالات متحده تحویل داده است.

بیانیه می افزاید همانطور که چین بارها اعلام کرده است محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده به طور جدی، قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل را نقض می کند و به طور جدی در روابط چین و ایالات متحده و تبادلات عادی دوجانبه دخالت می کند.

با این حال، در بیانیه اشاره شده است که چین به حمایت از مبادلات عادی و همکاری بین دو ملت ادامه خواهد داد و سفارتخانه های چین و کنسولگری های این کشور در ایالات متحده، تبادلات عادی خود را با تمام محافل در ایالات متحده حفظ خواهند کرد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: ما یک بار دیگر از طرف آمریکایی می خواهیم که فوراً اشتباه خود را اصلاح کند محدودیت های غیر منطقی خود را در مورد سفارت چین و کنسولگری های ایالات متحده و همچنین پرسنل آنها لغو کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی