• ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
  • کد خبر: 17510
صرافی

بازار ارز امروز، وضعیتی متفاوت را پشت سر گذاشت، در حالی که معامله گران انتظار داشتند افزایش قیمت‌ها در بازار ارز در اولین روز هفته نیز تداوم داشته باشد، با کاهش نرخ روبرو شد.

به گزارش ایران پژواک، در حالی که معامله گران بر طبل گرانی قیمت ها می کوبیدند، امروز قیمت ها با عقب نشینی در بازار روبرو شدند.

در هفته گذشته قیمت دلار در صرافی‌های بانکی از ۲۷ هزار تومان فراتر رفت اما به نظر می رسد هدف بانک مرکزی از این اقدام از میان بردن فاصله قیمتی میان بازار ارز آزاد و صرافی‌های بانکی بود. این اقدام البته سبب شد تقاضا برای خرید ارز در صرافی‌های بانکی کاهش یابد چرا که خرید ارز از صرافی بانکی و فروش آن در بازار آزاد دیگر سودی برای کسی ندارد و همین امر زمینه را برای کاهش تقاضا در بازار فراهم کرد. همین اقدام عقب نشینی قیمت در بازار و در نتیجه در صرافی‌های بانکی را در پی داشت. کارشناسان می‌گویند این اقدام بانک مرکزی می‌تواند گام به گام زمینه را برای کاهش قیمت فراهم نماید.

همچنین اقدامات صورت گرفته برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات غیرنفتی نیز اقدام دیگری است که به تدریج می‌تواند به ایجاد تعادل در بازار کمک کند.

امروز البته انتظار برای اعلام اخباری در حوزه سیاسی و روشن شدن خبر اعلامی رییس جمهور نیز کمی بازار را از فاز خرید و فروش خارح کرد. معامله گران می گویند بازار ارز فردا نیز در همین وضعیت به سر خواهد برد و حجم معاملات در کف صورت می‌گیرد.

 برخی فعالان بازار می گویند نوسان قیمت ارز در همین محدوده اتفاق می افتد و بعید است روند رو به رشد قیمت ارز در بازار تداوم یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی