بورس

شاخص کل بورس با ثبت جمعا ۵۲ هزار واحد افت در معاملات دیروز، به کانال ۱.۵ میلیون واحد سقوط کرد و روی ۱ میلیون و ۵۹۹ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایران پژواک، بخش عمده‌ای از نمادهای معاملاتی در فرآیند دیروزبازار سرمایه، بین ۴ تا ۵ درصد کاهش ارزش سهام داشته و اکثراً به حداقل دامنه نوسان رسیده‌اند. هر چند که برخی از نمادها نیز توانستند به نزدیک سقف دامنه نوسان (مثبت ۵ درصد) برسند که نماد بکاب با رشد ۴.۹۸ درصدی، بیشترین افزایش قیمت را داشته است.

اما نمادهای وتجارت، سیتا، خودرو، شپدیس، ومعادن، کاما و فارس از اصلی ترین نمادهایی بودند که افت منفی ۵ درصدی ارزش سهام خود را در معاملات امروز تجربه کردند.

بورس به کدامین سمت می‌رود؟

قاسم صادقی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرانلاین در پاسخ به این سئوال که دلیل ریزش شاخص چه بود؟ گفت: بورس دیروز باقی مسیر طی شده شنبه را رفت و بحثهای مطرح شده در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه بر سهام داران مردد تاثیر منفی گذاشت.

وی ادامه داد: البته حقوقی ها هم حمایت نکردند و امروز از اواخر وقت خریدهای حمایتی در چند نماد انجام شد اما با وجودی که دیروز نیز بازار وضعیتی منفی داشت حمایتی صورت نگرفت . می توانم بگویم حتی از چهار روز قبل برخی حقوقی ها دست به فروش سهام زدند.

این کارشناس بازار سرمایه در جواب این پرسش که فردا بورس به کدام سمت می‌رود، گفت: احتمالا اوایل بازگشایی بازار روزی منفی را داشته باشیم ولی با توجه به خریدهای حمایتی که انجام شده اگر حقوقی ها سهام خود را به فروش نگذارند فکر می‌کنم بازار متعادل شود.

وی در خصوص ‍‍پیش بینی وضعیت بورس در نیمه دوم سال گفت؟ من تصور می کنم در نیمه دوم سال بازار روندی صعودی را تجربه کند. این مهم حتی در صورت رای آوردن ترامپ محقق خواهد شد.

وی گفت: فراموش نکنیم وضعیت بازار در این دوره زمانی به این نکته نیز بستگی دارد که دولت بازار را چگونه کنترل کند و بازارگردانی چطور انجام شود، در صورت درستی این اقدامات فکر میکنم دوره سود دهی بازارآغاز می شود.

وی در خصوص زمان پایان عقب نشینی شاخص نیز توضیح داد: از منظر تکنیکال وقتی اصلاح صورت می‌گیرد بازار نیاز به کف‌سازی داریم. از این رو تصور می‌کنم زمانی که بازار بخواهد وارد روند صعودی شود نیاز داریم شاخص دو- سه روز مثبت باشد و با خوردن به مقاومت کوچک افزایش عرضه اتفاق بیفتد.

در واقع این در جا زدن باید کاری کند سهام داران اصلی بفهمند سهم ها به کف رسیده که رسیده تا شروع به جمع کردن سهم ها کنند.

صادقی در جواب این سئوال که پایان سال بورس در کدام کانال خواهد بود؟ نیز گفت: این سوال سختی است اما من فکر میکنم بین دو میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد را پایان سال ببیند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی