• ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
  • کد خبر: 17555
داریوش شجاعیان

کادر فنی استقلال به ویژه مجید نامجومطلق پس از پایان جدال با الشرطه بابت اینکه نتوانسته بودند داریوش شجاعیان را به میدان بفرستند، ناراحت بودند.

به گزارش ایران پژواک، داریوش شجاعیان قطعاً در غیاب علی کریمی می‌توانست کمک‌حال خط میانی استقلال شود. سرمربی آبی‌ها مدعی بود حدوداً دو ساعت قبل از آغاز مسابقه به آن‌ها اعلام شد استفاده از شجاعیان می‌تواند برای استقلال تبعات سنگینی داشته باشد و به همین خاطر قید حضورش در میدان زده شد.

استعلام از تهران

برخی از اعضای حاضر در کاروان استقلال معتقدند استعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال کشورمان موجب شد داریوش نتواند برابر الشرطه وارد زمین شود! آن‌ها در توجیه ادعای خود گفتند مقامات برگزاری مسابقات اسامی تمام بازیکنان را از فدراسیون‌های متبوع استعلام می‌گیرند و وقتی در مورد نفرات استقلال چنین کاری را انجام دادند، فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد نام شجاعیان از فهرست بازیکنان فصل گذشته استقلال خارج شده و به دلایل قانونی دوباره وارد نشده است. همین مسئله (البته از نگاه استقلالی‌ها) باعث شد ناظر بازی به آن‌ها اعلام کند اگر این بازیکن وارد زمین شده و الشرطه شکایت کند، او هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد و باشگاه استقلال باید تبعات احتمالی را مد نظر قرار بدهد! در واقع همین تهدید محترمانه باعث شد نامجومطلق و دستیارانش بیخیال استفاده از هافبک خود شوند.

ناکامی انضباطی

در تهران، اما برخی از مسئولان فدراسیون اتفاقاً کاملاً برعکس فکر کرده و معتقدند اگر متولی فوتبال ایران حرکتی غیر از این انجام می‌داد، استقلال می‌توانست دچار یک مشکل بزرگ شده و شاید حتی با رأی کمیته انضباطی کنفدراسیون با حساب ۳ بر صفر بازنده اعلام می‌شد! یکی از افراد مطلع در مورد پرونده فوق ظهر دیروز پیرامون همین مسئله به خبرورزشی گفت: فدراسیون فوتبال کوچک‌ترین دشمنی با استقلال نکرده و اتفاقاً حرکتش در واقع به نفع این باشگاه شد. کنفدراسیون طبق یک روال قانونی پیرامون بازیکنان همه تیم‌ها از فدراسیون‌های مربوطه استعلام می‌گیرد و فدراسیون فوتبال ایران هم در مورد شجاعیان رسماً اعلام کرد این بازیکن پاییز سال گذشته به دلیل مصدومیت از جمع نفرات استقلال کنار گذاشته شد، چون خود باشگاه معتقد بود تا پایان فصل نمی‌رسد ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر در تاریخ برگزاری دیدارها، شجاعیان آماده حضور در میادین شد، اما طبق قانون نمی‌شد نامش را تا قبل از پایان بازی‌ها دوباره وارد فهرست استقلال کرد. این مسئله به اطلاع کنفدراسیون رسید و آن‌ها نیز به مسئولان استقلال در قطر هشدار دادند. شاید اگر فدراسیون چنین کاری نمی‌کرد و شجاعیان وارد زمین می‌شد، استقلال الان به خاطر شکایت حریف عراقی بازنده اعلام شده و دیگر هیچ امیدی برای صعود نداشت.

تداوم پیگیری

خبرهای رسیده از دوحه حکایت از آن دارد که مقامات باشگاه استقلال همچنان به طور جدی پیگیر مسئله شجاعیان هستند تا بتوانند از وجود این بازیکن مقابل الاهلی عربستان استفاده کنند ولی در عین حال تأکید دارند هرگز بدون کسب مجوز کتبی از کنفدراسیون، او را روانه میدان نخواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی