نیروی فضایی

نیروی فضایی آمریکا که یک سال از زمان تشکیل آن می‌گذرد شروع به استقرار تجهیزات خود در عربستان کرده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از آسوشیتدپرس، نیروی فضایی آمریکا که از اواخر دسامبر ۲۰۱۹ با هدف تقویت قوای نظامی این کشور تأسیس و راه‌اندازی شده با انتخاب شبه جزیره عربستان به عنوان تازه‌ترین قلمرو حضور خود، در این منطقه وسیع و پهناور مستقر می‌شود.

نیروی فضایی آمریکا در نخستین استقرار خارجی خود، هم‌اکنون، اسکادرانی متشکل از ۲۰ نظامی را به پایگاه هوایی «العُدید» قطر اعزام کرده است.

این قوا که به فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، راه‌اندازی شده، ششمین شاخه نیروهای مسلح ایالات متحده و نخستین سرویس نظامی این کشور از زمان ایجاد نیروی هوایی آن در سال ۱۹۴۷ به این سو است.

«تاد بنسون» فرمانده نیروی فضایی مستقر در پایگاه العدید در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «رفته‌رفته شاهد (اقدامات) ملت‌هایی هستیم که در تدارک گسترش درگیری‌ها به فضا هستند. باید بتوانیم (در این زمینه) به رقابت بپردازیم و از کلیه منافع ملی‌مان دفاع و حفاظت کنیم».

در مراسم ادای سوگندی که اوایل ماه جاری میلادی در العدید برگزار شد، ۲۰ نیروی هوایی به همراه پرچم‌های آمریکا و ماهواره‌های غول‌آسا وارد پایگاه نیروی فضایی شدند. به زودی، نفرات بیشتری به یگان «متصدیان اصلی فضایی» که مدیریت ماهواره‌ها را بر عهده دارند، می‌پیوندند. وظیفه این یگان، ردیابی رزمایش‌های نظامی کشورهای دیگر است.

لازم به ذکر است این اقدامات با واکنش منفی از سوی برخی قانونگذاران آمریکا روبه‌رو شده است؛ افرادی که به این شاخه نظامی با نیروی پیش‌بینی‌شده ۱۶ هزار نفر و بودجه ۱۵.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، به دیده تردید می‌نگرند و آن را پروژه‌ای بیهوده در راستای اهداف تبلیغاتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر می‌دانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی