• ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
  • کد خبر: 17634
طلا

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۲۵۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گزارش ایران پژواک از تسنیم، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۵۶ هزار تومان، قیمت دلار ۲۸  هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه گرمی۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۲۵۶ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۶۷۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵میلیون و ۴۴۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم‌گیر قیمت ارز می‌دانند و می‌گویند: از روزهای گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.

در بازار ارز نیز قیمت دلار  ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان، یورو ۳۳هزار و ۵۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

گفتنی است، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

ولی ظاهرا بازار از سیاست‌های بازارساز استقبال نکرد و همین امر سبب شد تا قیمت ارز در روزهای اخیر مدام رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند؛ در صرافی‌های بانکی نیز قیمت ارز به دنبال بازار آزاد درحال رکوردزنی است.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۸ هزار و ۵۵۰ تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با ۵۰ تومان افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل ۳۳ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت خرید یورو ۳۳ هزار و ۲۵۰ تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی