ترامپ و بایدن

مقام‌های ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند او در مناظره تلویزیونی، یکی از فرصت‌هایش برای جذب رأی‌دهندگان را از دست داد و اکنون ستاد او در نگرانی و حیرت به سر می‌برند.

به گزارش ایران پژواک، متحدان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می‌گویند، ناتوانی او در استفاده از فرصت مناظره اول انتخاباتی، تلاش‌های تیم او را بر باد داد و واکنش‌های منفی در ستاد انتخاباتی وی به همراه داشته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، افراد مطلع از اوضاع ستاد انتخاباتی ترامپ می‌گویند، فضای کاخ سفید و کمپین ترامپ بعد از اولین مناظره که بامداد چهارشنبه برگزار شد، مملو از «نگرانی»، «سکوت» و «بهت و حیرت» بود.

به گفته این افراد، ترامپ مکرراً شانس خود را برای امتیاز گرفتن از «جو بایدن» رقیب دموکراتش از دست داد و این در حالی است که او می‌توانست به اظهارات نژادپرستانه پیشین بایدن گریزی بزند یا درباره برنامه‌های آینده در دور دوم ریاست‌جمهوری خود صحبت کند.

یکی از مقامات سابق کاخ سفید در این باره گفت: «ترامپ یکی از فرصت‌های باقی‌مانده برای تغییر شکل انتخابات و عدم حضور در این رقابت به عنوان فرد بازنده را از دست داد».

دو مقام کارزار ترامپ نیز گفتند، ترامپ در اعلام برنامه‌هایش شکست خورد و هنگامی آن‌ها را بیان کرد که خارج از موضوع مناظره بود.

یکی از رفتارهای ترامپ در طول اولین مناظره که واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشت، قطع کردن صحبت‌های بایدن بود. یکی از مشاوران انتخاباتی ترامپ در این باره گفت، او باید اجازه می‌داد بایدن حرف‌هایش را بزند و با گاف‌ها و اظهارات اشتباه وجهه‌اش را خراب کند. 

از سوی دیگر «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت، تنها کاری که لازم است زمانی که ترامپ حرف‌های بایدن را قطع می‌کند انجام شود این است که میکروفونش بسته شود.

پلوسی همچنین شب برگزاری مناظره را شبی «ناراحت کننده برای کشور» دانست زیرا ترامپ از «جدا کردن خود از سفید برتر پندارها» طفره رفت.

«میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه و هم حزبی ترامپ نیز این مناظره را «مایه شرمساری» توصیف کرد. علاوه بر او، «جان بوزمن» دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه این برنامه را «بسیار ناپخته» و «کوین کرامر» دیگر سناتور این حزب آن را «نابه‌هنجار» توصیف کردند.

همچنین «لیزا مورکوفسکی» دیگر سناتور هم‌حزبی ترامپ، این مناظره را «افتضاح» توصیف کرد. «مایک براون» سناتور جمهوری‌خواه ایالت اندیانا نیز گفت، اگر جای ترامپ بود به طور واضح‌تری درباره محکوم کردن نژادپرستی در میان هر دو حزب آمریکا، صحبت می‌کرد.

از سوی دیگر روزنامه «گاردین» امروز (پنجشبنه) نوشت، «براد پارسکِیل» یکی از مشاوران کارزار انتخاباتی ترامپ که چند روزی نیز به‌دلیل تلاش برای آسیب به خود مورد بازداشت قرار گرفته بود، از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

پارسکیل به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین دستیاران سیاسی ترامپ، تا اواسط تابستان مدیر کارازار انتخاباتی او بود اما عدم حضور طرفداران ترامپ در مراسم انتخاباتی شهر «تالسا» و نتایج ضعیف او در نظرسنجی‌ها موجب شد از سمتش برکنار شده و به عنوان مشاور در کارزار انتخاباتی ترامپ فعالیت کند.

روز یکشنبه، پارسکیل در پی تماس همسرش با پلیس، به‌خاطر نگه‌داری چندین سلاح گرم در منزل و آنچه تلاش برای آسیب به خود عنوان شد، بازداشت شده و به مدت ۷۲ ساعت مورد ارزیابی روان شناسی قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی