ملانیا ترامپ

ساعاتی قبل خبری مهم، آمریکا و تحولات سیاسی اش را تحت تاثیر قرار داد. خبری که ترامپ رسما تائیدش کرد. او و همسرش کرونا گرفته اند!

به گزارش ایران پژواک، ساعاتی پس از اعلام رسمی ابتلای دستیار شخصی رئیس جمهور آمریکا، خانم هوپ هیکس که در طول مناظره ها و سفرهای اخیر دونالد ترامپ در پرواز هوایی یکم همراه با رئیس جمهور بوده است، مشخص شد دونالد ترامپ و همسرش هم به کرونا مبتلا شده اند. 

آزمایش کرونای هوپ هیکس نزدیکترین مشاور رئیس جمهوری آمریکا در حالی مثبت شده است که او روز سه‌شنبه به همراه رئیس جمهوری برای مناظره به اوهایو سفر کرد و چهارشنبه شب هم ترامپ را در هواپیمای نیروی هوایی به سمت گردهمایی انتخاباتی در مینه‌سوتا همراهی کرده است.

مقامات کاخ سفید از عصر چهارشنبه فهمیده‌اند که وی به ویروس مبتلا شده است. همچنین گفته شد که وی از پرواز به خانه قرنطینه شده است. با این حال مشخص نشده است که او چه وقت آزمایش انجام داد که منجر به تشخیص مثبت شد. گفتنی است که هیکس بارها و بارها بدون ماسک در حال مسافرت دیده شده است.

دقایقی پس از آغاز گمانه زنی ها در این باره، در رسانه های بزرگ دنیا دونالد ترامپ در توئیتی این شایعه را تائید کرد و نوشت: «تست کرونای من و ملانیا مثبت شده و به قرنطینه می رویم.»

ساعتی پس از او و درحالی که شوک بزرگی به رسانه های آمریکایی وارد شده بود، ملانیا ترامپ هم اعلام کرد اگرچه در حال حاضر حال او و همسرش خوب است اما هر دوی آنها پروسه قرنطینه را آغاز کرده اند.

ابتلای ترامپ به کویید ۱۹ از این جهت اهمیت دارد که آمریکا تنها ۱۳ روز تا شروع رای گیری انتخابات ریاست جمهوری فاصله دارد و این ابتلای ناگهانی پروسه انتخابات را تحت الشعاع قرار می دهد.

عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا از ابتدای همه‌گیری مورد انتقاد دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان قرار داشته و در موارد زیادی اظهارنظرهای غیرعلمی او با واکنش کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا مواجه شده است. نتایج یک تحقیق جدید در همین خصوص نشان داده که رئیس‌جمهور آمریکا از بزرگترین ترویج‌دهندگان اطلاعات غلط درباره همه‌گیری کرونا به شمار می آید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در گفتگویی با فاکس نیوز قبل از اعلام نتیجه آزمایش کرونای خود گفته بود: تست کرونای هوپ هیکز، دستیار ارشد من مثبت شد. او سخت کار می‌کند. او ماسک به صورت دارد اما تستش مثبت شده است. من و همسرم نیز تست دادیم و منتظر جواب آزمایش هستیم.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری برای خودش و تمامی کسانیکه از وی و مردم آمریکا به صورت جدی حمایت می‌کنند تدابیر امنیتی و بهداشتی در نظر گرفته است.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، کاخ سفید تلاش می‌کند تا هم در داخل عمارت و هم هنگام سفر رئیس جمهور اوضاع را تحت کنترل داشته باشد و کمترین احتمال ابتلا را در نظر بگیرد.

چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا بنا به برنامه از پیش برنامه ریزی شده قرار بود بعدازظهر روز جمعه کاخ سفید را به مقصد ایالت فلوریدا ترک کند. نامزد حزب جمهوریخواه قرار بود در گردهمایی هوادارانش در این ایالت که از ایالت های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو محسوب می شود شرکت کند.

آمریکا در دست مایک پنس!

با اعلام خبر قرنطینه دونالد ترامپ، برای دو هفته آینده، آمریکا باید تحت نظر معاون اول او مایک پنس اداره شود. سفرهای انتخاباتی دونالد ترامپ لغو شد و حالا ابهام بزرگ درباره برگزاری انتخابات ایجاد شده است. این در حالی است که پزشک کاخ سفید اعلام کرده حال ترامپ و همسرش خوب است و بنا بر اعلام کاخ سفید، ترامپ در محل کارش قرنطینه می‌شود و به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.

به احتمال فراوان مناظره دوم کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا لغو می شود و ابهام درباره برگزاری انتخابات در موعد مقرر ایجاد شده. فاکس نیوز، خبرگزاری ای بی سی و دیگر رسانه های مهم آمریکا در اخبار فوری خود به این مسئله پرداختند.

بورس ریخت و ترامپ سوژه شد!

با اعلام خبر مثبت شدن تست دونالد ترامپ که در همه ماه های گذشته با پیشنهاداتش سوژه رسانه ها می شد، شاخص بورس این کشور به شدت افت کرده و این خبر البته باعث شوخی کاربران توئیتری شده که نسخه های عجیب مرد شماره یک کاخ سفید را برای خودش تجویز می کنند. حالا بسیاری برای او پیشنهاد استفاده از وایتکس را داشتند. چیزی که خودش به عنوان راهکار درمان از آن یاد کرده بود. ترامپ در اولین مناظره با بایدن هم حتی خیلی اعتقادی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشت و آنها را به تمسخر گرفته بود. 

در همین راستا ارزش سهام در بورس داوجونز آمریکا یک ممیز هفت دهم درصد کاهش یافت و اس اند پی هم با کاهش یک ممیز شش دهم درصدی روبرو شد. در این حال ارزش ین ژاپن مقداری در برابر دلار افزایش یافت.پایگاه اینترنتی شبکه ام اس ان بی سی اعلام کرد بعد از مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ارزش سهام داو جونز بیش از ۴۰۰ واحد پایین آمده است.معاملات آتی با میانگین صنعتی داو جونز ۴۲۸ واحد سقوط کرد. معاملات آتی اس اند پی S&P ۵۰۰ و معاملات آتی نزدک Nasdaq ۱۰۰ نیز در قلمرو منفی قرار گرفتند.

حالا ابتلای او به این بیماری مناسبات انتخاباتی آمریکا را با چالشی بزرگ روبرو کرده است!

شوماری استون خبرنگار ان بی سی نیز در پیامی توئیتری در این باره نوشت: این تشخیص (ابتلای ترامپ و همسرش به کرونا)، ضربه جدی به رئیس جمهوری است که از سر ناتوانی در تلاش بوده است مردم آمریکا را متقاعد کند وضعیت همه گیری وخیم نیست حتی به رغم اینکه موارد ابتلا به آن رو به افزایش است.

بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد، ۱۱ موضوع درباره اطلاعات غلط در خصوص ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته که یکی از آنها این بوده که ترامپ در دوران استیضاح خود مدعی شده بود که ویروس کرونا توسط دموکرات‌ها ایجاد شده و یکی دیگر از اطلاعات غلط که توسط ترامپ ترویج یافته بود این است که این ویروس به صورت معجزه آسایی ناپدید خواهد شد.

یکی دیگر از اطلاعات غلطی که توسط ترامپ ترویج یافته بود استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلوروکین» به عنوان درمان ویروس کووید-۱۹ بوده است. ترامپ یک دوره ۱۴ روزه نیز به عنوان درمان از این دارو استفاده کرد. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن هشدار داده بود که استفاده از این دارو می تواند مشکلات قلبی جدید برای بیماران به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری ۲۳ آوریل خود نیز این ایده را مطرح کرده بود که تزریق مواد ضد عفونی می تواند به صورت بالقوه درمانی برای کووید-۱۹ باشد.

این اواخر نیز ترامپ مدعی شده دولت آمریکا تا ماه اکتبر واکسن ویروس کرونا را آماده خواهد کرد و ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن تا پایان سال توزیع خواهد شد. این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان درمانی این اظهارات ترامپ را زیر سوال برده و اعلام کرده‌اند که انتظار نمی‌رود تا سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار بگیرد.

همه این‌ها در حالی است که شمار ابتلای روزانه به ویروس «کووید۱۹» در این کشور همچنان رو به افزایش است. 

طبق پایگاه ورد او میترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 7 میلیون 450 هزار رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی