قره‌باغ

خبرگزاری روسی اینترفاکس روسیه در گزارشی نوشت، وزارت دفاع منطقه خودمختار ناگورنو-قره‌باغ وابسته به ارمنستان امروز (جمعه) اعلام کرد با کشته شدن ۵۴ سرباز دیگر آنها، تعداد تلفات در مجموع به ۱۵۸ تن رسیده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از خبرگزاری رویترز، درگیری‌ها از روز یکشنبه بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ آغاز شده که بخشی از جمهوری آذربایجان است اما ساکنان آن را بیشتر قومیت ارمنی تشکیل می‌دهند و این درگیری‌ها به جدی‌ترین سطح از زمان جنگ دهه ۱۹۹۰ رسیده است.

تازه‌ترین گزارش‎ها هم از شدت درگیری‌های بین دو کشور در چند ساعت گذشته خبر می‌دهد. جمهوری آذربایجان گفته که نیروهای ارمنستان از شهر گوریس اقدام به گلوله باران کرده‌اند. باکو همچنین گفته اگر ارمنستان آتشباری خود را متوقف نکند، دست به تلافی خواهد زد.

همچنین گزارش شده است نیروهای آذربایجان حمله‌ای را علیه "استپاناکرت" مرکز قره‌باغ ترتیب داده‌اند. وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این خبر به نوع حمله و اینکه دقیقا چه مکانی هدف قرار گرفته، اشاره‌ای نکرده است.

خبرنگاران اسپوتنیک که در محل حاضر هستند گزارش کرده‌اند صدای چندین انفجار در مرکز جمهوری خودخوانده قره‌باغ شنیده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی