ترامپ و بایدن

77 درصد از رهبران شرکت‌هایی که در نظرسنجی دانشگاه ییل شرکت کردند گفته‌اند که قصد دارند در انتخابات نوامبر به جو بایدن رأی بدهند؛ این در حالی است که بایدن صحبت‌هایی از افزایش نرخ مالیات برای شرکت‌ها و خانوارهای با درآمد بالا کرده است.

به گزارش ایران پژواک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا گفت که او لیاقت دریافت نمره A+ را برای رسیدگی به بیماری کرونا دارد، اما شرکت‌های آمریکایی می‌گویند او دراین‌باره مردود شده است. سی‌ان‌ان گزارشی درباره نگرش مدیران آمریکایی به انتخابات منتشر کرده است.

طبق این گزارش، نظرسنجی توسط دانشکده مدیریت ییل انجام‌شده است که در آن 55 درصد از مدیرعاملان و سایر رهبران کسب‌وکارها نمره F به دولت ترامپ برای مقابله با بیماری همه‌گیری کرونا داده‌اند. 12 درصد دیگر گفته‌اند که ترامپ لایق نمره D است. به‌این‌ترتیب تنها 6 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ترامپ را برای اقدامات انجام‌شده برای کرونا لایق نمره A دانسته‌اند.

حتی اگر ترامپ وعده چهار سال مالیات کم و مقررات سبک که اغلب رهبران و مدیران شرکت‌ها خواهان آن هستند را بدهد، بازهم بسیاری از مدیرعاملان خواهان رهبری جدید برای کاخ سفید هستند.

77 درصد از رهبران شرکت‌هایی که در نظرسنجی دانشگاه ییل شرکت کرده‌اند گفته‌اند که قصد دارند در انتخابات نوامبر به جو بایدن رأی بدهند. این در حالی است که بایدن صحبت‌هایی از افزایش نرخ مالیات برای شرکت‌ها و خانوارهای با درآمد بالا کرده است.

یافته‌ها حاکی از این است که حمایت از ترامپ از جامعه بازرگانی و کسب‌وکارها پس از سال‌ها حزب گرایی تلخ در حال از بین رفتن است.

اگرچه مدیرعامل‌ها می‌ترسند علنی علیه ترامپ صحبت کنند، اما حرف‌هایشان را به‌صورت خصوصی و جمعی زده‌اند.

در پاسخ به نظرسنجی دانشگاه ییل، تیم مارتوف مدیر ارتباطات کمپین انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای گفت: ریس جمهوری ترامپ، در تلاش بی‌سابقه‌ای دولت و بخش خصوصی را برای مبارزه با ویروس بسیج کرده است.

*84 درصد جواب داده‌اند که دولت ترامپ شیوع کرونا را بدتر کرده است

سال 2015 که ترامپ به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور مدیرعامل به کاخ سفید رفت، به‌سرعت دستور کار طرفداری از تجارت را تصویب کرد. آن‌هم با کاهش گسترده مالیات شرکت‌ها و جنگ علیه مقررات دست‌وپا گیر.

بااین‌وجود، رهبران کسب‌وکارها بیشتر نگران جنبه‌های کمتر دوستانه تجارت در دوران ترامپ هستند: جنگ‌های تجاری و همه‌گیری که ایالات‌متحده را به رکود فروبرده‌است.

مدیرعاملان تنها ناراحت این نیستند که دولت ترامپ برای محدود کردن همه‌گیری کرونا اقدامات بیشتری انجام نداده است، آنها می‌ترسند که دولت اوضاع را بدتر کند.

84 درصد مدیران در نظرسنجی گفته‌اند که دولت ترامپ به بحران کمک نکرد و کسب‌وکار آنها صدمه‌دیده است.

86 درصد هم گفته‌اند اگر دولت واکنش شدیدتری نشان می‌داد، 200 هزار مرگ ناشی از کرونا در ایالات‌متحده می‌توانست بسیار کمتر باشد.

طبق داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، ایالات‌متحده بیش از 20 درصد از یک‌میلیون نفر کشته‌شده در سراسر جهان براثر کرونا را به خود اختصاص داده است.

*تردیدها درباره معامله تجاری با چین

در تجارت، 62 درصد از مدیران گفته‌اند که کسب‌وکارها آنها از تجارت ناعادلانه با چین صدمه‌دیده است. بااین‌حال، درصد بیشتری، یعنی 78 درصد اعلام کرده‌اند که سیاست‌های دولت ترامپ، روابط ایالات‌متحده و چین را بدتر کرده است.

ترامپ برای صدها میلیارد صادرات از چین تعرفه وضع کرد تا اقتصاد شماره دوی دنیا را وادار به اصلاح تاکتیک‌های تجاری خود کند. دو کشور در اواخر سال 2019 توافق تجاری فاز اول را امضا کردند.

بااین‌حال، چین به قول خود در مورد افزایش خرید کالاهای ایالات‌متحده، به‌خصوص محصولات کشاورزی و انرژی عمل نکرده است. در این زمینه تنها 21 درصد از رهبران شرکت‌ها گفته‌اند که معامله فاز یک تأثیر مثبتی بر تجارت آنها داشته است.

شک و تردید در مورد ترامپ در مورد کمک‌های مالی کمپینش هم کاملاً مشهود است. وال‌استریتی‌ها تقریباً 5 برابر بیشتر از ترامپ، به بایدن کمک کرده‌اند.

ترامپ با اشاره به حجم بالای آزمایشات و تلاش برای تولید سریع واکسن، بارها و بارها از اداره دولت خود در زمینه شیوع بیماری کرونا دفاع کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی