سهام عدالت

یک مقام مسئول گفت: جمعیت استان‌ها و دارایی قبلی شرکت های استانی در تفاوت قیمت نمادها تاثیری ندارد و این تفاوت قیمت به دلیل تقدم و تاخر شرکت ها در ورود به بورس است که به مرور متعادل می‌شود.

به گزارش ایران پژواک، اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت در گفتگو با مهر درباره علت تفاوت در قیمت نمادهای شرکت‌های سرمایه گذاری استانی گفت: دارایی شرکتهای سرمایه گذاری استانی که به اعتبار و استناد آن دارایی‌ها در بورس پذیرش می‌شوند، معادل پرتفوی سهام عدالت است و طبیعتاً دارایی همه سهامداران برابر است.

بعد از یک بازه زمانی مشخص قیمت همه نمادها متعادل می‌شوند

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت نمادها مبنای محاسباتی ندارد و تنها مبنای روانی دارد، گفت: کار بهتر این بود که گشایش نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی کشور در یک روز انجام می‌شد تا این اتفاق نیز رخ نمی‌داد اما به هر صورت، چون دارایی شرکت‌ها برابر است، بعد از یک بازه زمانی مشخص، همه قیمت‌ها متعادل می‌شود.

تقدم و تاخر ورود به بورس، عامل تفاوت قیمت نمادهای استانی

حیدری بیان داشت: دارایی مردم در روش غیر مستقیم در استان خراسان جنوبی با دارایی مردم در روش غیر مستقیم در استان تهران تفاوتی ندارد اما به دلیل اینکه برخی شرکت‌ها زودتر در بورس پذیرش شدند و در آنها ضریب افزایش قیمت روزانه اعمال شده، قیمت نمادها متفاوت شده است.

وی ادامه داد: بعضی شرکت‌ها زودتر پذیرش شدند، مراجعات آنها بیشتر بوده و سفارش خریدها مفهومی تر انجام شده اما اگر اطلاعات افشا شده شرکت‌های سرمایه استانی مشاهده شود، همه دارایی‌ها برابر است.

دارایی قبلی شرکت‌های استانی در قیمت نماد آنها بی تأثیر است

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت با اشاره به بی اثر بودن دارایی شرکت‌های استانی قبل از اضافه شدن پرتفوی سهام عدالت در ارزش نماد شرکت‌ها، اظهار داشت: یک شرکت سرمایه گذاری در استانی که یک میلیون جمعیت دارد اگر ۱۰۰ میلیارد تومان نیز قبل از اضافه شدن پرتفو ی سهام عدالت به دارایی‌هایش، دارایی داشته است، این عدد در حدی نیست که بر قیمت شرکت سرمایه گذاری استانی اثر بگذارد و این دارایی‌ها در تفاوت قیمت نمادها در تابلو بی تأثیر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جمعیت استان‌ها بر دارایی شرکت‌ها تأثیر دارد یا خیر گفت: سهم مردم در تمام کشور برابر است. ممکن است یک شرکت سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان دارایی داشته باشد و یک شرکت ۵ میلیون تومان اما در حقیقت آن شرکتی که ۵ هزار میلیارد تومان دارد سهامدارهای آن شرکت نیز به عنوان مثال، ۵۰۰ هزار نفر است و شرکت دیگر ۲ میلیون نفر. بنابراین دارایی تمام سهامداران برابر است.

تفاوت قیمت نمادها بعد از عملکرد واقعی شرکت‌ها شروع می‌شود

حیدری ادامه داد: سهم تمام مردمی که در روش غیر مستقیم هستند از سبد سهام عدالت برابر است و دارایی‌شان معادل سهامشان است. اگر بعد از یک دوره زمانی تمام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس پذیرش شده و نمادها معاملاتی شود، بعد از یک زمان مشخص و تا قبل از زمانی که عملکرد واقعی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی شروع شود، این تفاوت‌ها به کمترین حد خودش می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: طبیعتاً بعد از یک الی دو سال ممکن است شرکت سرمایه گذاری استانی عملکردشان در مدیریت پرتفو، در ورود به پروژه‌ها به قدری قابل توجه شود که بتوان گفت تفاوت رقم معنادار می‌شود اما در حال حاضر تفاوت قیمت نمادهای استانی ناشی از تأثیر روانی ناشی از تقدم و تاخر ورود به بازار سهام است.

کشف قیمت درباره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی منتفی شد

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت در پاسخ به این سوال که چرا آنطور که در روزهای آغازین آزادسازی سهام عدالت گفته می‌شد، ارزش نماد شرکت‌های استانی به دلیل عرضه اولیه بودن بیشتر نشد، گفت: استباط ما این بود که ارزش معنوی در روز معاملاتی شدن از طریق کشف قیمت صورت می‌گیرد اما مسئولان بورس کشف قیمت را درباره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی منتفی دانستند که به دلیل کارشناسی بودن آن مورد تأیید همه قرار گرفت اما ارزش معنوی سهم که ناشی از کشف قیمت سهم است در خود سهم مستتر است و به مرور خودش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی