بورس

بورس تهران دیروز از پس دو روز ریزش پیاپی سبز پوشید تا در چهارمین روز هفته شمار روزهای مثبت و منفی بورس یکی شود.

به گزارش ایران پژواک، در پایان معاملات دیروز بازار سهام، افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث صعودی شدن شاخص کل شد و شاخص هم‌وزن نیز بیش از ۱ درصد رشد کرد.

با شروع معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرویی و بانکی با افزایش تقاضا رنجی مثبت داشتند اما نمادهایی مانند فولاد در حال تقابل میان عرضه و تقاضا بود و در رنج منفی معامله می‌شد که در نیم ساعت پایانی معاملات بازار سهام تقاضا بر عرضه در این نماد چیره شد.

در جریان معاملات دیروز بازار سهام نمادهای خودرویی، بانکی‌ها، پتروشیمی‌ها و فراورده‌های نفتی در رنج مثبت معامله می‌شدند و نمادهای کوچک بازار نیز وضعیت خوبی داشتند.

اما بازار فردا به کدام سمت می رود؟

بسیاری از کارشناسان در پاسخ به این سئوال تاکید کردند که وضعیت فردا نیز تغییر خاصی را نسبت به چهار روز ابتدایی هفته تجربه نمی‌کند. آنها بر این اعتقادند که شفافیت بازار با انتشار گزارش شرکت‌ها می تواند زمینه را برای رشد قابل توجه سهم‌ها فراهم نماید. بر این اساس بررسی‌ها نشان می‌دهد در شرایط کنونی بازار به نوعی دچار خلا اطلاعاتی شده و این خلا اطلاعاتی اتفاقا زمینه را برای بروز بیش از پیش مشکل فراهم می کند چرا که سبب شده است بازار به سمتی حرکت کند که به محض مثبت شدن سهامداران فضا را برای خروج مناسب ببینند.  

علی حیدری کارشناس بازار سرمایه معتقد است بی‌تردید بازار سرمایه در ماه‌های آتی رشد می کند چرا که قیمت سهم‌ها امروز بر مبنای دلار بیست هزار تومانی است و با ثبات بازار ارز، تورم موجود در این بازار تاثیر خود را در بازار سمرایه نشان می دهد.  

وی معتقد است همین حالا قیمت سهم‌ها نسبت به قیمت ارز عقب ماندگی دارد از این رو سهم ها در محدوده ارزندگی بالایی قرار دارند.از سوی دیگر خبر امیدوار کننده در خصوص واریز یک درصد صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه نیز جو امیدواری را در میان سهامداران افزایش داده است.  

عضو شورای عالی بورس گفت: با تایید بانک مرکزی تا پایان هفته یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه انتقال خواهد یافت.

ماشاالله عظیمی عضو شورای عالی بورس، در خصوص انتقال یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرده است: در حال حاضر قراردادهای مرتبط با انتقال یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه آماده و به نهادهای مربوطه ارسال شده است و طبق گفته مسئولان تا پایان هفته این قراردادها تایید می‌شود.

او بیان کرد: بعد از تایید قراردادها، نوبت به تایید بانک مرکزی می‌رسد زیرا تا زمانی که بانک مرکزی دستوری صادر نکند امکان جابجایی یک ریال هم از صندوق توسعه ملی وجود ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی