کیم جونگ اون

ایرنا نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امروز شنبه در مراسم رژه هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر گفت که پیونگ یانگ نیروی بازدارندگی جنگ خود را تقویت خواهد کرد.

به گزارش ایران پژواک، رهبر کره شمالی در این مراسم که بازتاب گسترده ای در رسانه های کره جنوبی، چین و کشورهای شرق و شمال آسیا داشته است، همزمان با نمایش موشک جدید بالستیک قاره پیما (آی سی بی ام) و دیگر تجهیزات پیشرفته نظامی، قول داد که به تقویت توان «دفاعی بازدارندگی جنگ» ادامه دهد.

«کیم» همچنین در پیامی آشتی جویانه برای کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که همه گیری کرونا در این کشور به سرعت پایان یابد و افزود که دو کره پس از پایان این بحران می توانند همکاری های گسترده تر بهداشتی و پزشکی داشته باشند. 

بر اساس تصاویر تلویزیون دولتی کره شمالی، این سخنان در آغاز یک رژه نظامی ایراد شد که در میدان «کیم ایل سونگ» در مرکز پیونگ یانگ برای جشن هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب کارگر برگزار شد. 

رهبر کره شمالی در حالی که کت و شلواری به رنگ خاکستری روشن پوشیده بود، گفت: «ما برای تقویت دفاع از خود و مقابله با همه تلاش های خطرناک و اقدامات تهدیدآمیز نیروهای متخاصم از جمله تهدیدهای هسته ای رو به رشد آنها، در کنار اجرای برنامه های کنترلی و مدیریت، نیروی بازدارندگی مان را نیز تقویت می کنیم».

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد که اصولا تقویت نیروی بازدارندگی در جنگ به معنای بهره گیری از تسلیحات هسته ای و افزایش توان کشور در این زمینه است. 

رهبر کره شمالی تاکید کرد که بازدارندگی جنگ صرفاً برای دفاع از خود است و «تحت هیچ شرایطی هرگز مورد سوء استفاده قرار نخواهد گرفت».

وی افزود: «اما اگر کسی امنیت ملی ما را تضعیف کرده و قدرت نظامی را علیه ما بسیج کند، ما با استفاده از قدرتمندترین نیروی تهاجمی که در اختیار داریم و به شیوه ای پیشگیرانه تلافی خواهیم کرد». 

او در این سخنرانی هیچ اشاره ای به آمریکا نکرد و به دنبال این برنامه تسلیحات پیشرفته از جمله یک نوع موشک بالستیک جدید قاره پیمای قابل پرتاب از زیردریایی که گفته می شود نسخه مشابه موشک بالستیک کوتاه برد اسکندر روسیه است، به نمایش گذاشته شد.

رهبر کره شمالی در این مراسم پرهیجان بارها از مردم و ارتش برای کمک رسانی ها در طول مصایب طبیعی به مردم و تلاش برای مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن در کشور تقدیر کرد و گفت که بحران کرونا برطرف خواهد شد و مردم دو کره بار دیگر دست به دست هم خواهند داد. 

همزمان تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد که « شی جین پینگ » دبیر کل حزب کمونیست و رییس جمهور و فرمانده کل قوا در چین با ارسال پیامی این مناسبت را به رهبر کره شمالی که رییس حزب حاکم می باشد، تبریک گفته و تحقق استقلال ملی و آزادی مردمی و دستیابی پیونگ یانگ به پیشرفت های چشمگیر را در مسیر انقلاب سوسیالیستی و توسعه کشور مورد استقبال قرار داده است. 

شی در پیامش ضمن تقدیر از روابط گرم و دوستانه دو کشور و تاکید بر پیشبرد همکاری و مناسبات دوستانه و همکاری برای حفاظت از صلح و ثبات منطقه و جهان آورده است که تحت رهبری حزب کارگر در کره شمالی به رهبری کیم، جمهوری دموکراتیک کره شمالی همچنان به دستاوردهای جدید و بزرگتری در راه ساخت سوسیالیسم به سبک جمهوری خلق چین دست خواهد یافت.

نزدیک به ۸۰ درصد از تجارت خارجی کره شمالی با چین انجام می شود و پکن همواره از منتقدان تحریم های سرسختانه علیه کره شمالی بوده است. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی