همتی و الکاظمی

رییس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی با تشریح جزییات سفر به عراق، نوشت: در دیدار با نخست وزیر عراق، وی از حصول توافق ابراز خرسندی و استقبال کرده و دستورات لازم به بانک‌های مرکزی و تجارت عراق جهت تسریع در اجرای توافقات را صادر کرد.

به گزارش ایران پژواک، «عبدالناصر همتی» با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود در خصوص جزییات سفر به عراق، نوشت: تمام داشته‌های علمی و تجربی خود را در دولت و شبکه بانکی کشور برای پیشبرد اقتصاد کشور به کار خواهم گرفت.

وی اعلام کرد: امروز دوشنبه (۲۱ مهرماه) در سفر یکروزه به همراه یک هیات بانکی وتجاری به عراق، با نخست وزیر، وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بانک تجارت عراق دیدار و مذاکرات فشرده‌ای انجام دادم.

همتی افزود: در این مذاکرات به خصوص در جلسه مشترک سه جانبه با روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق به توافقات خوبی برای آزاد کردن منابع مالی بانک مرکزی و استفاده از آن برای تأمین واردات کالاهای اساسی و ضروری کشورمان رسیدیم و درباره تبادلات تجاری گفت وگوی مفصلی صورت گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق، منابع مالی چشمگیری در بانک های عراق دارد، گفت: در دیدار با نخست وزیر عراق، وی از حصول توافق ابراز خرسندی و استقبال کرده و دستورات لازم به بانک‌های مرکزی و تجارت عراق جهت تسریع در اجرای توافقات را صادر کرد.

وی اظهار داشت: «مصطفی الکاظمی» تاکید کرد که به طور هفتگی روند انجام این توافق را میان دو کشور پیگری خواهد کرد، امیدوارم با توافق‌های انجام شده گام‌های مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین دو کشور برداشته شود.

همتی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این توافق، بنا دارد براساس نیازهای خود از این منابع مالی برداشت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی