طلا

افزایش تقاضا در بازار سکه حباب قیمت‌ها را در این بازار با افزایشی عجیب روبرو کرده است.

به گزارش ایران پژواک، افزایش شدید تقاضای سکه در بازار، حباب سکه را در بازار این کالای سرمایه‌ای به بیش از دو میلیون تومان رسانده است. این بدان معناست که هر قطعه سکه به قیمتی در محدوده دو میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی به فروش می رسد. بسیاری از تحلیلگران این حباب را ریسک بازار می‌دانند. این حباب تنها در نتیجه تقاضا شکل نمی گیرد.

جدا از حجم عرضه و تقاضا، سیگنال‌های سیاسی و جو روانی حاکم بر بازار نیز در شکل‌گیری این حباب موثرند از این رو تحلیلگران می‌گویند با اولین المان مثبت سیاسی و روانی، این حباب به سرعت تخلیه خواهد شد و بازار سکه با ریزش شدید قیمت مواجه می‌گردد. امروز حباب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهشی ۱۲۲ هزار تومانی به یک میلیون ۷۴۲ هزار تومان رسید.

به این ترتیب خریداران سکه امروز یک میلیون ۷۴۲ هزار تومان بیشتر از ارزش ذاتی سکه برای خرید آن پول پرداخت کردند. حباب سکه طرح قدیم نیز به یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان سیده است. حباب نیم سکه نیز امروز یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان محاسبه شد. حباب ربع سکه بالاترین حباب شکل گرفته در بازار است. به دلیل افزایش شدید تقاضای ربع سکه، بهای هر قطعه ربع سکه حبابی به میزان ۲ میلیون و ۴۶۱ هزار تومان را در بازار داراست. حباب سکه گرمی نیز یک میلیون و ۲۸۳ هزار تومان است.

قیمت هر قطعه سکه در پایان روز کاری امروز به ۱۶ میلیون و ۳۷۴ هزار تومان، بهای سکه طرح قدیم به ۱۵ میلیون و ۵۴۴ هزار تومان و قیمت نیم‌سکه به ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید. ربع سکه ۶ میلیون و ۵۸ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۳ میلیون و ۵۶ هزار تومان قیمت خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی