• ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
  • کد خبر: 17975
الهام علی اف

رییس جمهوری آذربایجان روز جمعه درر مصاحبه با شبکه تلویزیونی " A Haber " ترکیه گفت: ایران و گرجستان مسیرهای هوایی و زمینی خود را برای حمل سلاح به ارمنستان بسته اند؛ بنابراین می خواهم از دولت ایران و گرجستان در این ارتباط تشکر کنم.

به گزارش ایران پژواک، " الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان افزود: ایران و گرجستان حریم هوایی و خاک خود را برای حمل و نقل سلاح به ارمنستان بستند.

وی اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که در دست داریم، امروز سلاح های قاچاق با هواپیماهای غیر نظامی و باری از طریق حریم  هوایی گرجستان منتقل شده است.

رییس جمهوری آذربایجان گفت: تنی چند از ارامنه پولدار مقیم روسیه اخیرا یک فروند هواپیما به بهای 30 الی 40 میلیون دلار خریداری و در اختیار ارمنستان قرار دادند و آنها ارامنه مقیم روسیه  را برای جنگیدن علیه اذربایجان به قره باغ اعزام می کنند.

علی اف افزود: دریافت این هواپیما " ایل – 76 " به ارمنستان امکان داد تا سلاح  و مهمات از جمله سلاح های  " کورنت " و  "کنکورس "( سلاح  های ضد ماشین های زره پوش ) و موشک " ایگلا "   را به صورت قاچاق به این کشور منتقل کند.

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که طبق اطلاعات رسیده  از روسیه  موشک های دیگر به دست آورده شده از طریق روشهای قاچاق به ارمنستان  منتقل می شود، گفت: در این ارتباط از سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری در خواست کردیم تا این موضوع را بررسی و از آن جلوگیری کنند چرا که این اقدام  جنایت بین المللی به شمار می رود و انتقال این سلاح  های قاچاق به ارمنستان قابل قبول نمی باشد.

علی اف گفت: نهادهای رسمی روسیه به ما بیان  کردند که  از این کشور اسلحه به ارمنستان ارسال نمی شود و لذا بر این باوریم که  محافل کاری ارمنی تبار روسیه سلاح و مهمات را از برخی کارخانه های نظامی به صورت غیر قانونی دریافت و به ارمنستان منتقل می کنند که بازرسی ها در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی