عکس

شایعات منفی درباره واکسن آکسفورد کروناویروس در فضای مجازی در حال انتشار است که گفته می‌شود منبع اصلی آن روسیه است.

به گزارش ایران پژواک، یک کمپین شایعه پراکنی توسط روسیه ایجاد شده است که واکسن کروناویروس در حال ساخت توسط محققان دانشگاه آکسفورد را نامعتبر کند.

گفته می‌شود که هدف این شایعات ترساندن مردم نسبت به تزریق این نوع واکسن است، برای مثال این اخبار ادعا می‌کنند که چون از ویروس شامپانزه در این واکسن استفاده شده است، تزریق آن شما را به میمون تبدیل می‌کند.

در همین رابطه تصاویر و فیلم‌های مختلفی در فضای مجازی روسیه منتشر شده است و حتی یکی از آن‌ها در برنامه تلویزیونی روسی «وستی نیوز» منتشر شده است. برای مثال در یکی از تصاویر منتشر شده بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به میمون تبدیل شده است.

پروفسور پولارد، استاد بیماری‌های عفونی در دانشگاه آکسفورد در این رابطه به بی‌بی‌سی گفت: «نوع واکسنی که ما داریم شباهت بسیار بسیار زیادی با دیگر واکسن‌ها مثل واکسن روسی دارد، همه این‌ها از ویروس مشابه سرماخوردگی چه از انسان چه از شامپانزه استفاده می‌کند. برای بدن ما این ویروس مشابه است، اصلا در فرایند تولید واکسن شامپانزه‌ای وجود ندارد، چون بحث درباره ویروس است نه حیوان.»

گفته می‌شود این موج از شایعه پراکنی‌ها از یک ماه پیش شروع شده است، یک افشاگر به تایمز گفته است که هدف این اخبار کشورهایی مثل هند یا برزیل هستند که از واکسن روسی استفاده کنند.

البته یک سخنگوی سفارت روسیه به تایمز گفته است، این خبر که دولت روسیه چنین خبری را پخش کرده است، خود نوعی شایعه‌پراکنی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی