الهام علی‌اف

رئیس جمهور آذربایجان مدعی شد که نیروهای این کشور در درگیری‌ها با نیروهای ارمنستان، ده‌ها منطقه را به تصرف خود درآورده‌اند.

به گزارش ایران پژواک، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان از آزادسازی مناطق جدیدی در اطراف قره‌باغ کوهستانی طی درگیری با نیروهای ارمنستان خبر داد.

او طی توییت‌هایی نوشت که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در استان «جبرائیل»، روستاهای «بَلَند»، «پاپی»، «تولوس»، «حاجی‌لو» و «تینلی» را آزاد کرده‌اند.

او همچنین نوشت که در منطقه «فضولی» نیز روستاهای «گجه گوزلو»، «آشاغی سید احمدی» و «زرگر» را از نیروهای ارمنستان آزاد کرده‌اند.

رئیس جمهور آذربایجان در توییت دیگر نیز از تصرف روستاهای «تورآباد»، «ایچری موشلان»، «ملیک‌لی»، «جهان‌گیر بیلی» و «باهارلی» خبر داد و گفت که ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه «زنگیلان» که دیروز آزاد شده، قصبه «مینجیوان»، «خوراما» «خمارلو»، «ساریل» «بابایلی» «آغالی»، «حاجالی»، «قیراخ موشلان» و «اودگون» را آزاد کرده است.

هنوز مقامات ارمنستان و همچنین مقامات جمهوری خودخوانده قره باغ به این پیشروی‌های نیروهای جمهوری آذربایجان واکنشی نشان نداده‌اند.

رئیس جمهور آذربایجان دیروز نیز از پیشروی نیروهای این کشور در غرب قره‌باغ کوهستانی خبر داده و گفته بود نیروهای جمهوری آذربایجان بیش از پنج روستا را آزاد کرده‌اند.

پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ و سایر مناطق تحت اشغال ارمنستان در حالی صورت می‌گیرد که وزیران امروز خارجه هر دو کشور امروز بنا به درخواست همتای روس خود راهی مسکو شده‌اند.

وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان از زمان آغاز درگیری و تنش در منطقه قره باغ کوهستانی در ششم مهر، دو بار راهی مسکو شده و با وساطت روسیه بر سر توفق درگیری‌ها و آتش‌بس به توافق رسیدند ولی این توافق‌ها مانع از توقف درگیری‌ها نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی