• ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
  • کد خبر: 18313
بایدن

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا می‌گوید با پشتوانه رای مردمی، حتی بیش از آنچه که انتظار می‌رود آرای الکترال کسب می‌کند تا جایی که رقابت پیش رو را با اکثریت قاطع خواهد برد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از سی ان ان، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا طی اظهاراتی خطاب به طرفداران خود گفت: همچنان پیروزی نهایی را اعلام نمی‌کنیم اما آمار و ارقام به ما چنین وعده‌ای را می‌دهند.

وی افزود: این رقابت را می‌بریم. فقط به آنچه که از دیروز تاکنون رخ داده است؛ نگاه کنید. ۲۴ ساعت پیش در ایالت جورجیا عقب بودیم و اکنون پیشتازیم و این ایالت را می‌بریم. ۲۴ ساعت پیش در پنسیلوانیا عقب بودیم و اکنون (به جایی رسیده‌ایم که) این ایالت را هم می بریم. اکنون پیشتازیم؛ آریزونا و نوادا را هم می‌بریم. در واقع، شانس پیروزی‌مان در نوادا دو برابر شد. ما در مسیر کسب بیش از ۳۰۰ رأی الکترال هستیم. به آرای مردمی نگاه کنید. این رقابت را با اکثریت قاطع می‌بریم. ما ملت را پشت سر خود داریم.

بایدن با افزودن بر برتری اندک خود بر دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه، در ایالات کلیدی پنسیلوانیا و جورجیا گام به گام به پیروزی نهایی نزدیک می‌شود.

در مقابل، ترامپ همچنان با دیده تردید به نتایج آرا می‌نگرد و بر ادعاهای خود در زمینه تقلب انتخاباتی پافشاری می‌کند؛ ادعاهایی که بیش از پیش بر آتش دودستگی می دمد و آمریکا را تا آستانه یک جنگ داخلی خونبار پیش می‌برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی