پمپئو

وزیر خارجه آمریکا بعد از گفتگوی تلفنی سران انگلیس، فرانسه و آلمان با نامزد پیشتاز انتخابات ۲۰۲۰، به آنها یادآوری کرد که زیاده‌روی نکنند چرا که فعلاً ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا است.

به گزارش ایران پژواک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با فاکس‌نیوز، با لحنی که از آن بوی انتقاد به مشام می‌رسید؛ به سران دیگر کشورها یادآوری کرد که شمارش آرای انتخابات ۲۰۲۰ هنوز تمام نشده و (نتیجه هر چه که باشد) دونالد ترامپ تا ظهر روز ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) که زمان تشکیل دولت جدید واشنگتن است؛ تنها رئیس‌جمهور قانونی آمریکا خواهد بود.

پمپئو در ادامه با توجه به تماس تلفنی سران آلمان، فرانسه و انگلیس با جو بایدن نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: اگر این کار فقط در حد سلام کردن است؛ مشکل جدی پیش نمی‌آید. اما اشتباه تلقی نکنید. در حال حاضر، ما فقط یک رئیس‌جمهور، یک وزیر خارجه و یک تیم مشخص امنیت ملی داریم و این هم امر واضحی است.

کشورهای اروپایی که ترامپ را عامل تضعیف رابطه فراآتلانتیکی می‌دانند؛ از ادعای پیروزی بایدن استقبال می‌کنند. این در حالی است که ترامپ با طرح اتهام تقلب انتخاباتی، از احتمال شکایت به دیوان عالی صحبت کرده و می‌گوید که قصدی برای پذیرش شکست ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی