• ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
  • کد خبر: 18410
بورس

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار درباره بازگشایی نماد شستا گفت: این نماد نیازمند بازارگردان قوی است و به محض انجام قرارداد بازارگردانی به چرخه معاملات باز می‌گردد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از بازار سرمایه، محسن خدابخش در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به پرسشی درباره علت بسته بودن طولانی مدت برخی نمادها گفت: باز و بسته شدن نمادها بر اساس ضوابط انجام می‌شود و به رغم الزام ارائه قرارداد بازارگردانی، برخی نمادها هنوز اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به توقف نماد شستا افزود: شرکت بورس در توقف و بازگشایی هیچ نمادی ذینفع نیست. این نماد نیز نیازمند بازارگردانقوی است و به محض انجام قرارداد بازارگردانی به چرخه معاملات باز می‌گردد. اکنون برای ناظر بازار، نقدشوندگی مهمترین مساله است و به همین دلیل معاملات نمادهای بدون بازار گردان متوقف است.

خدابخش با اشاره به بزرگ شدن بازار سرمایه و تأکید بر ضرورت لحاظ نقش این بازار در تصمیم گیری های اقتصادی خاطرنشان کرد: وسعت فعلی بازار سرمایه کشور با گذشته قابل مقایسه نیست و با توجه به سرمایه ۵۰ میلیون سرمایه گذار که بخشی از آنها سهامداران عدالت هستند باید در تصمیم گیری ها به این رکن مهم اقتصادی توجه شود.

سازمان بورس، مدافع حقوق سهامداران است

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس تلاش سازمان را در جهت حفظ حقوق سهامداران عنوان کرد و یادآور شد: سازمان بورس تلاش کرده در تصمیم گیری های کلان و در برخورد با موضوعاتی همچون قیمت گذاری دستوری فولاد و یا آزادسازی قیمت خودرو منافع سهامداران حفظ شود.

محسن خدابخش در توصیه به سهامداران فعلی بازار سرمایه نیز گفت: چنانچه افراد سهمی را حتی با سیگنال‌های غیرحرفه ایخریداری کرده‌اند، حداقل بهتر است برای فروش با تحلیل پیش بروند.

تزریق یک درصد صندوق توسعه ملی در چند فاز

وی در پاسخ به سوال مخاطبان مبنی بر آخرین خبرها از تزریق یک درصد صندوق توسعه ملی، پاسخ داد: سازمان بورس به عنوان متولی بازار از طریق همه مراجع این مساله را پیگیری کرده و اولین تخصیص منابع به صندوق تثبیت وارد می‌شود.

وی در خصوص میزان تزریق فاز نخست گفت: رقمی که باید در فاز نخست به صندوق تثبیت تزریق شود معادل دو هزار میلیارد تومان است.

اوراق تبعی نیازمند فرهنگ سازی

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس به سطح استقبال سهامداران از انتشار «اوراق تبعی» اشاره کرد و گفت: اوراق تبعی باید به عنوان بیمه سهم از سوی خریداری شود و تا کنون ۳۰ نماد این اوراق را منتشر کرده‌اند.

وی استقبال از این سهام را نیازمند آشنایی بیشتر سهامداران با این اوراق دانست و یادآور شد: در خصوص انتشار این اوراق باید توسط سازمان، فرهنگ سازی صحیح صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی