رئیس جمهور

رئیس جمهور تشدید محدودیت ها و به حداقل رساندن تجمعات و ترددها را ضروری دانست و تاکید کرد که در همین راستا طرحی آماده شده که طی این هفته نهایی خواهد شد و از روز شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش ایران پژواک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه اساس این طرح تا پایان کرونا ادامه می یابد، اظهارداشت: افزایش محدودیت ها با این هدف است که مردم کاملا لمس کنند شرایط یک شرایط فوق العاده است و برای عبور از این شرایط با کمترین ضرر، همه باید یاری کنند.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: هر عاملی که در روند مبارزه با بیماری کرونا،  اعتماد مردم را به ستاد ملی، قرارگاه عملیاتی و به وزارت بهداشت کاهش دهد، به ضرر کل کشور است.

وی با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: حدود ۹ ماه است که با معضل این بیماری مواجه هستیم و مصوبات متعددی در ستاد ملی برای مقابله با این بیماری و مهار آن  تصویب شده است و همچنین محدودیت‌هایی در شهرها و استان‌های مختلف کشور برای موفقیت در این مسیر ایجاد شد.

رئیس جمهور آموزش را موضوعی مهم در راه مقابله با این بیماری دانست و گفت: باید سواد سلامت مردم را در این زمینه بالا ببریم و اطلاعات و آموزش کافی به مردم بدهیم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه مردم باید به ستاد ملی کرونا و قرارگاه عملیاتی آن و تصمیماتی که در آن ستاد اتخاذ می‌شود اعتماد صددرصدی داشته باشند، گفت: هر چیزی که اعتماد مردم را در رابطه با این بیماری و اقداماتی که انجام می‌شود، کاهش دهد به زیان مردم بوده و موجب کاهش دقت در رعایت پروتکل‌ها خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و همه دستگاه‌هایی که دولت را در راه مقابله با این بیماری یاری می‌کنند باید الزامات پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه و دقت قرار دهند، گفت: هر چیزی که جزو لوازم مورد نیاز مقابله با این بیماری است از جمله امکانات و تجهیزات توسعه لحظه به لحظه دولت الکترونیک و همچنین کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله نیروهای مسلح به وزارت بهداشت، ضروری است.

دکتر روحانی همچنین به اهمیت ضمانت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: اگر مصوباتی تصویب و ابلاغ شود، اما توسط عده معدودی اجرا نشود، به هدف خود نخواهیم رسید، لذا باید حتماً با اقلیت متخلف برخورد شود.

رئیس جمهور به حداقل رسیدن تجمعات و ترددهای غیرضرور را یک مسأله مهم و اساسی در راه مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: با کاهش ترددهای غیرضرور و تجمع‌ها می‌توان ویروس را مهار و از شیوع آن جلوگیری کرد اما متأسفانه در برخی موارد با برگزاری تجمعات غیرضروری همچون تجمع برای پیروزی یک تیم فوتبال و یا یک تجمع مذهبی در شهر مشهد مواجه هستیم که این تجمع‌ها ما را با مشکل مواجه می‌کند.

دکتر روحانی در ادامه به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی مبتلایان بدون علامت اشاره کرد و گفت: شناسایی بیمارانی که علامت مشخص ندارند و جداسازی این افراد از جامعه و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم با افزایش تعداد تست‌های تشخیصی امکان‌پذیر خواهد بود که در این راه دولت، وزارت بهداشت و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کیت‌های تشخیص سریع بیماری همه تلاش خود را انجام می‌دهد.

رئیس جمهور افزود: موضوع جداسازی و قرنطینه مبتلایان و ردیابی بیماران که با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود نیز یکی از اقدامات مهمی است که در راه مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود و وقتی همه این مراحل را انجام دادیم و باز هم مشکل وجود داشت ناچار به اعمال محدودیت‌های بیشتر می‌شویم.

دکتر روحانی افزود: امروز تصمیمات کلی برای اعمال محدودیت‌های بیشتر اتخاذ کردیم که از شنبه آینده طرح مربوط به آن با توجه به ویژگی شهرها از نظر وضعیت بیماری اجرا می شود و تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم باید باور کنند که این بیماری و ویروس همچنان میهمان ناخوانده کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان است و باید با این ویروس زندگی کنیم، گفت: تا زمانی که واکسن و داروی قطعی برای این بیماری معرفی نشده و در اختیار مردم قرار نگرفته راهی جز مراقبت از خود، اقوام و دوستان نزدیک خود نداریم و اگر مراقبت و دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنیم، ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد، بیماری زودتر تشخیص داده می‌شود و درمان صورت خواهد گرفت.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه این ویروس جهش یافته و ویروس اسفند و فروردین نیست، اظهار داشت: شرایط ویروس امروز تغییر کرده و سرعت انتقال آن ۹ برابر شده است و باید بیشتر رعایت کنیم بویژه کسانی که در وسایل نقلیه عمومی فعالیت می‌کنند و با مردم سر و کار دارند، باید بیشتر مراعات کنند.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک و همکاری هم و مراعات پروتکل‌ها مثل دور اول بیماری که سرافراز عبور کردیم، در این دور سخت‌تر بیماری هم با کمک و همکاری یکدیگر ان‌شاء الله سرافراز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی