بورس

بورس اوراق بهادار خود را برای دو هفته خاص آماده می کند، دو هفته‌ای که پیش بینی می‌شود با تعطیلی بازارهای موازی و ... سرمایه‌های سرگردان برای ورود به بورس آماده شوند.

به گزارش ایران پژواک، بورس اوراق بهادار در آخرین هفته آبان، هفته ای سراسر سبز را پشت سر گذاشت اما این سبزپوشی ۵ روزه نتوانست از زیان سرمایه گذاران در بورس پیشگیری کند. میزان عقب نشینی شاخص بورس در آبان ماه برابر با دو درصد گزارش شده است اما شاخص بورس توانست به مدد رشد ۵ روزه شاخص یک میلیون و سیصد هزار واحد را بار دیگر بازپس گیرد.

محمد خبری زاده تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرآنلاین درباره شرایط پیش روی بازار سرمایه در هفته اول آذرماه تاکید کرد: هر چند هفته خوبی را بورس اوراق بهادار پشت سر گذاشت اما پیش بینی هفته بعد کمی دشوار است، بازارهای جهانی نیز این روزها مترصد تغییرات قیمتی هستند و همین امر می تواند بازار سرمایه ایران را نیز متاثر کند. 

این کارشناس اضافه کرد: اگر اتفاق جدیدی رخ ندهد و شرایط سیاسی خاصی نیز در دنیا رخ ندهد، تصور می‌کنم فردا، اول آذر ماه نیز بازار مانند هفته گذشته شرایط مثبتی را داشته باشد.

وی گفت: البته روزهای پیاپی بازار منفی بوده و در نتیجه ممکن است که برخی سهامداران شرایط را برای خروج از بازار سرمایه مهیا ببینند و ترجیح دهند که از این فرصت برای خروج استفاده کنند، اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال دارد اواخر روز شنبه یا نهایت روز یکشنبه بازار با شرایط پرعرضه‌ای روبرو شود که این وضعیت بازار را متزلزل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در کل با عبور از فشار عرضه بازار مجددا وارد فاز رشد ملایم می‌شود، در توضیح دلایل مثبت شدن روند حاکم بر بازار گفت: از یک سو به دلیل ریزش قیمت‌ها، بحث ارزندگی سهم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، به هر حال افت زیاد قیمت‌ها در کنار ثبات قابل پیش‌بینی در اقتصاد و به نتیجه رسیدن انتخابات آمریکا علامت‌های مثبتی است که به بازار سرمایه داده می‌شود. در کنار این‌ها چندبازگشایی خوب توسط سازمان بورس انجام شد، از جمله پالایش نفت اصفهان و شستا که با حمایت‌های خوبی همراه بود.

او ادامه داد: مصوبات شورای عالی بورس هم انرژی خوبی به بازار تزریق کرد و همه امیدواریم این فرایندها ادامه دارد باشد و با اولین موج عرضه‌ای که هفته بعد اتفاق می‌افتد، بازار متشنج نشود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی تاکید کرد: سیگنال‌های مثبتی که در حوزه سیاست وجود دارد و صحبت امریکا و تیم جدید کاخ سفید برای بازگشت به برجام این امیدواری را ایجاد می‌کند که بازار با شرایط مساعد مواجه گردد.

او در پاسخ به این سئوال که کاهش قیمت دلار چه تاثیری بر بورس دارد؟ گفت: فکر نمی کنم دلار کاهش زیادی داشته باشد و به نظر من نرخ ها بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان قرار خواهد گرفت. طبیعی است ثبات قیمت ها در بازار ارز به سود بازار سرمایه تمام خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی