بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۷۷۳۰ واحدی روبرو شد و بالاخره بعد از ۳ ماه عرضه‌های اولیه در بورس از سر گرفته شد.

به گزارش ایران پژواک، بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه در ساعات اولیه معاملات با ریزش همراه بود، اما بعد از آن روند رو به رشد به خود گرفت به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با رشد ۷۷۳۰ واحد در رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۰۶ واحد ایستاد.رشد کم عمق بورس در حالی اتفاق افتاد که بازارهای موازی نظیر ارز و سکه نیز امروز رشدی قابل توجه را تجربه کردند.

امروز دو اتفاق مهم در بازار سرمایه روی داد، یکی بازگشایی نماد پالایش یکم و دیگری از سرگیری عرضه‌های اولیه که از نیمه مرداد در بورس انجام نمی‌شد.

نگاهی به روند بازار امروز نشان می‌دهد معامله‌گران در بورس تهران ۱۳.۷ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز ارزش معاملات در فرابورس ایران به بیش از ۷ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان رسید که در مجموع معامله‌گران در بورس تهران و فرابورس ایران بیش از ۲۳ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند و این ارقام نشان می‌دهد بازار بورس به روزهای رونق خود برگشته، بنابراین باید مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی از این فرصت استفاده کرده و به جمع‌آوری نقدینگی و تزریق آن به تولید خود اقدام کنند تا منابع موجود در بازار صرف افزایش تولید شود.

بورس اما فردا چه خواهد شد؟

عباس حقانی نسب، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرانلاین در خصوص وضعیت کنونی بورس و پیان رشد بازار در روز خاص بازار ارز گفت: بی ثباتی در ساعات اولیه فعالیت بازار بیشتر به دلیل مصوبه امروز هسته‌ای بود.همان طور که بازار ارز با افزایش قیمت به این موضوع واکنش نشان داد، بازار سرمایه نیز به این موضوع با افزایش عرضه و منفی شدن شاخص واکنش نشان داد اما به تدریج با افزایش خریدار شاخص مثبت شد.

وی در توضیح این مطلب افزود: به هر حال بسیاری این برداشت را دارند که شرایط سیاسی ممکن است دستخوش تغییر شود و بازارها به این نکته حساس هستند اما نکته مهم این است که به دلیل قرار داشتن بورس در موقعیت ارزندگی، خریداران مانع از منفی ماندن بورس شدند.

وی در پاسخ به این سئوال که افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه بر بازار سرمایه چیست؟ گفت: من تصور نمی کنم این افزایش زمینه را برای خروج سرمایه از بازار سهام مهیا کند چرا که چشم انداز افزایش در بازار ارز و سکه طولانی‌مدت نیست.

او پیش بینی کرد فردا بازار وارد فاز اختیاط شود و این موضوع طبیعی است اما قاعدتا بازار مانند امروز می‌تواند مثبت باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی