بورس

بورس امروز با عبور از سد مقاومتی یک میلیون و پانصد هزار واحد، این سیگنال را به اقتصاد ایارن مخابره کرد که می خواهد جایگاه محکم خود را در میان بازارها بازپس گیرد.

به گزارش ایران پژواک، ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به ۲۲.۹ هزار میلیارد تومان رسید تا بسیاری با استناد به حم معاملات تاکید کنند اعتماد به بازار سهام بازگشته است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با رشد ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحد روبرو شد . بسیاری از کلرشناسان حجم معاملات را مهمتری از میزان رشد شاخص می‌دانند و معتقدند حجم معاملات در یک هفته اخیر نوید روزهای سبز بورس را می‌دهد. از سوی دیگر شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن امروز با افزایش ۱۰ هزار و ۲۰۲ واحد به رقم ۴۴۲ هزار و ۶۷ واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های بورسی و قیمت بازار به بیش از ۶ میلیون و ۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس تهران بیش از ۱۳.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۹ میلیون فقره معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

برخی معتقدند رکود در سایر بازارها زمینه را برای رشد شاخص مهیا کرده  برخی دیگر نیز پایان ریزش را مترادف با بازگشت قدرتمند بازار در ماه های باقیمانده سال می دانند . محدودیت‌های دو هفته ای نیز بر رونق بازار تاثیری قابل توجه را به جا گذاشت.

خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرانلاین در خصوص وضعیت کنونی بورس تاکید کرد: روند معاملات در هفته اخیر خیلی خوب بود. از نظر حجم و ورودی پول حقیقی اتفاقات مهمی رخ داده است. از سوی دیگر با آرام شدن نوسانات دلار وصدتور دستورالعمل‌ها در حوزه فولاد خیال سرمایه گذارها نسبت به دورنمای بازار راحت شد. از این رو  شاهد بودیم از ده پانزده روز پیش روند ورود پول به بازار با افزایش ارزش معاملات شکل گرفت. همین دو نکته نشان می‌دهد می‌توان به آینده بازار امیداوار بود.

وی در پاسخ به این سئوال که ایا شاخص به فاز استراحت ورود نمیکند ؟ گفت: اگر این بازار بازارگردان به درستی عمل کند و رد زمان افزایش قابل توجه قیمت و خروج سهم از روال منطقی به موقع دست به فروش بزند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه بورس تحت تاثیر چهار عامل مهم قرار دارد، گفت: بازار سرمایه به دشت تحت تاثیر بحث های سیاسی است و احتمالا بحث‌های سیاسی در یکی دو ماه آینده بازار داغی خواند داشت. از سوی دیگر  در دوره بررسی بودجه قرار درایم و برآوردها نشان می‌دهد به دلیل شرایط کنونی، بودجه‌ای که دولت به مجلس فرستاده و یک بودجه کاملا انبساطی است. در عین حال نرخ دلار در آینده بازار موثر است و اتفاقا نرخ دلرا از دو مورد قبلی تاثیر می گیرد پس می بینیم بورس با سه عامل خارجی روند حرکت خود را طی  چهار ماه پیش رو تطبیق می دهد و از سوی دیگر گزارش هایی ۹ ماهه نیز در تحلیل بازار موثرند که این گزارش ها غالبا مثبت هستند.

این کارشناس پیش بینی کرد در صورت مهیا بودن شرایط شاخص بین ۲۰ تا ۳۰ درصد دیگر رشد پیدا کند و به حدود ۱ میلیون ۸۰۰ هزار واحد برسد که عدد مطلوبی است.وی تاکید کرد من معتقدم فاز اصلاح این بار چندان شدید نیست و برآوردها نشان می‌دهد فردا روند معاملات مطلوب باشد ولی شاید خیلی مثبت نباشد.

خبری زاده ادامه داد: حجم معاملات اگر مثل همین چند روز اخیر باشد میشود گفت تا آخر هفته روند بازار مثبت باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی