محمود فکری

سرمربی تیم فوتبال استقلال در تازه‌ترین گفتگوی خود با تاکید بر اینکه حتی استراماچونی هم از او کمتر امتیاز گرفته بود، از اینکه مورد حمایت قرار نگرفته است، به شدت گلایه کرد.

به گزارش ایران پژواک، محمود فکری در حاشیه تمرین امروز چهارشنبه تیم استقلال در جمع خبرنگاران حاضر شد و به طور مفصل درباره آخرین وضعیت این تیم صحبت کرد. فکری از اینکه مثل مربیان سابق استقلال تحت حمایت نیست، انتقاد کرد و از مسئولان استقلالی نظام درخواست کرد از این تیم حمایت کنند!

اعلام آخرین وضعیت مصدومان استقلال

فکری در ابتدای صحبت هایش درباره وضعیت مصدومان استقلال گفت: فرشید اسماعیلی با تیم تمرین می‌کند. سیاوش یزدانی هم دیروز سر تمرین حاضر بود و کم کم کارش را شروع می‌کند. وریا غفوری هم آمپول زده است و پنج روز باید استراحت کند. مهدی قائدی الان کار می‌کند. مسعود ریگی هم همینطور. فقط شیخ دیاباته آسیب دیده است.

بدترین استقلال را تحویل گرفتیم

وی افزود: امسال بدترین استقلال را تحویل گرفتیم ولی بیشترین انتظار را از ما دارند! بین انتظار و شرایط، تعادل وجود ندارد. انتظار ما هم از هواداران این است که حمایت کنند. این حمایت الان کم است. کسانی که خیلی منطقی هستند و فضاها را می‌شناسند در حال حمایت هستند. خیلی‌ها چون دوست دارند استقلال در بهترین شرایط باشد، احساسی می‌شوند. آنها استقلال را از تصویر تلویزیونی می‌بینند.

خارجی ها ۳۰ میلیارد می گیرند؛ من باید ۲ میلیارد هم جریمه بدهم!

سرمربی استقلال با اشاره به فرصت کم این تیم برای آماده سازی، یادآور شد: تیم سازی بین دو فصل خیلی مهم است و استراحت کافی هم اهمیت دارد. آماده سازی تیم ۴۵ روز وقت می‌خواهد. مربیان خارجی دو ماه فرصت داشتند. الان ما را با خارجی‌ها مقایسه می‌کنند. بحث مالی به کنار؛ آنها از استقلال ۳۰ میلیارد می‌گیرند و ما باید ۲ میلیارد جریمه هم بدهیم! زمان کافی را نداشتیم. شرایط روحی استقلال هم داغان بود که این تیم را گرفتیم. همه از شرایط تیم ناراحتند.

از هیچکس جز خدا نمی ترسم

فکری گفت: وقتی به استقلال آمدم، تغییر مدیریت هم شکل گرفت. من فکر می‌کنم آقای مددی خیلی خوب کار می‌کند. حالا من از او حمایت کنم، می‌گویند تو سمت وزیری و می‌ترسی. من از هیچکس نمی‌ترسم به جز خدا. با خدا هم خیلی رفیق هستم و او را دوست دارم و او هم مرا دوست دارد. از هیچ بشری نمی‌ترسم. اگر مشکلی باشد انتقاد می‌کنم ولی استقلالی که تحویل گرفتیم کلی مشکل داشته است. یک اتومبیل را در نظر بگیرید که خیلی مشکل داشته و می‌خواهید آن‌را به یک مسابقه ببرید و همان روز اول انتظار دارند سرعت بگیرد و اول شود.

از هفته دوم انتقادات به سمت من سرازیر شد

وی درباره راهکارهایش برای حل مشکلات استقلال تصریح کرد: همه اینها زمان می‌خواهد. از همان هفته اول که بردیم انتقاد کردند. در هفته دوم که باختیم تمام انتقادات به سمت من سرازیر شد. الان که امتیازات بدی نگرفته‌ایم. نمی‌گویم خیلی خوب بوده‌ایم. نمی گویم ما هم راضی هستیم. من سال‌ها در این تیم بازی کرده‌ام و حدود ۱۳ سال است مربیگری می‌کنم. این چیزها را متوجه می‌شوم ولی راه فرار از مشکلات چیست؟ این را هم می‌دانیم. این استقلال نیاز به صبر و زمان دارد.

آدم عاقل سرمربی استقلال نمی‌شود

سرمربی استقلال افزود: آدم‌هایی که بخواهند از فکرشان استفاده کنند، در این وضعیت سرمربی استقلال نمی‌شوند. کسی که عاشق استقلال باشد سرمربی این تیم می‌شود. از روز اول گفتم حتی حاضرم جریمه بدهم و به استقلال بیایم. کیسه‌ای برای استقلال ندوخته‌ام. «شندر غاز» پول گرفته‌ام و باید ۲ میلیارد جریمه هم بدهم.

باید روی تفکر و نحوه زندگی بازیکنان کار کنم

فکری گفت: باید کم کم جلو برویم. بازیکنانی آسیب دیدند. خیلی از بازی‌ها ترکیبمان عوض می‌شد. الان بازیکنان دارند خوب همکاری می‌کنند. ما با برنامه ریزی خوب جلو می‌رویم. شاید من نت را خاموش کنم و به فضای مجازی توجه نکنم ولی این فضا روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد. باید روی تفکر بازیکنان و نحوه زندگی آنها هم کار و آن‌را درست کنم. اما زمان نداریم. بدون زمان از ما می‌خواهند کار سختی انجام بدهیم. مطمئن باشید با تمام توان و تجربه تلاش می‌کنم تیم را بسازیم. خواهشم این است به ما زمان بدهید.

آنالیزوهایم بد نیستند

سرمربی استقلال درباره قوی نبودن کادر فنی اش در این تیم و مشکل آنالیزورها و اینکه تیم در نیمه دوم بهتر می شود، اظهار کرد: خیلی خوب است که تیم نیمه اول بد کار می‌کند و نیمه دوم بهتر می‌شود! این نشان می‌دهد شناخت خوبی پیدا و ایرادها را برطرف می‌کنیم. حتی قبل از اینکه به استقلال بیایم می‌گفتند کادر فنی محمود فکری است ولی الان انتقاد می‌کنند. مربیان و همکاران خوبی داریم. آنالیزورهایمان هم بد نیستند. یک ایرادهایی می‌بینیم که به مرور زمان رفع می‌کنیم. اگر نیاز به مربی باشد اضافه می‌کنیم. اینها هجمه‌های غیر منصفانه است. این را درست کنیم فردا یک عکاس می‌رود روی آن ساختمان عکس می‌گیرد و می‌گوید چمن زمین تمرین استقلال زرد است!

باشگاه پیروزی هجمه را به سمت استقلال فرستاد

فکری با بیان اینکه استقلال امکانات خوبی دارد ولی شیطنت‌ها علیه این تیم خیلی زیاد است، گفت: در دوره مدیریت سابق باشگاه پیروزی هجمه را به سمت استقلال فرستادند مبنی بر اینکه فکری با غفوری درگیر شده است. استقلالی‌ها هم این خبر کذب را در آغوش گرفتند و آن هجمه هنوز هم باقی مانده است. از استقلالی‌ها خواهش می‌کنم راحت فریب نخورند.

از مسئولان استقلالی نظام می خواهم کمک کنند

سرمربی استقلال با بیان اینکه بعضی از مسئولان نظام هوای تیم دلخواه خود را دارند، گفت: از مسئولان استقلالی نظام می‌خواهم بیشتر کمک ما کنند! کار ساده ای نیست. فکری و مدیریت استقلال به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. همه باید کمک کنند تیم را جمع کنیم. نیاز مبرم داریم حمایت بشویم. از طرف هواداران، رسانه‌ها و مسئولان استقلالی. همه باید کمک کنند به این مهم برسیم.

ما را با زمان استراماچونی مقایسه نکنید

وی درباره مشکل استقلال در ۱۰ - ۲۰ دقیقه پایانی بازی ها و انتقاد کارشناسان اظهار کرد: آنها کارشناس نیستند. کسانی هستند که می‌خواهند مشکل درست کنند. وقتی تیمی را ۲۰ روز تحویل گرفته‌اید نباید آنرا با زمان استراماچونی مقایسه کنید. استراماچونی دو ماه زمان داشت و بازی و اردوهای تدارکاتی داشت و تازه در پنج هفته، امتیازاتش کمتر از ما بود. تیمی را تحویل گرفتیم با مشکلاتی مثل نداشتن استراحت بازیکن، فرصت کم آماده سازی و نداشتن زمان برای بدنسازی و کار تاکتیکی. مشخص است با این مشکلات تیم در ۲۰ دقیقه آخر به مشکل می‌خورد.

هرکسی جای من بود همین ۸ امتیاز را هم نمی گرفت

فکری افزود: مطمئناً کار تاکتیکی تیم کامل نشده است. این به زمان نیاز دارد. مشکلات زیادی در تیم هست که باید دانه دانه حل کنیم وگرنه هرکسی دیگری جای فکری بود همین هشت امتیاز را در پنج بازی هم نمی‌گرفت. نباید به حرف بدخواهان توجه کنیم.

فکری را تنها گذاشته اند

وی ادامه داد: کسانی که ادعای دوستی با ما دارند باید کمکمان کنند. فکری را تنهای تنها گذاشته‌اند. چه در بحث درون تیم و چه در بحث حمایت از فکری در بدترین شرایط هستیم. باید با کمک هم این مشکل را حل کنیم. این صبوری می‌خواهد.

دقیقه ۵۰ هم تعویض کنم فردا ایراد دیگری می گیرند

سرمربی استقلال در واکنش به انتقاداتی که از دیر تعویض کردنش در مسابقات می‌شود، تاکید کرد: وقتی از دور نگاه کنید و بیرون از گود باشید، کارشناس زیاد می‌شود. خیلی از مصاحبه‌های پیشکسوتان استقلال را می بینم که همه حمایت می‌کنند. چرا آنها انتقاد نمی‌کنند؟ آنها چیزی از فوتبال نمی‌فهمند؟ در بازی با فولاد در ۱۵ دقیقه آخر همه چیز به هم پیچید. مسائلی پیش آمد که همه الان می‌دانند. متاسفانه زیاد به آن نمی‌پردازند. الان دقیقه ۵۰ تعویض کنم فردا - پس فردا ایراد دیگری می‌گیرند.

شک نکنید استقلال ایراد دارد

وی گفت: خودم را برای این ایرادات آماده کرده‌ام. ایرادات بنی اسرائیلی می‌گیرند. دنبال ایرادات واقعی در تیم هستیم و از کارشناسان و پیشکسوتان مشاوره می‌گیریم. شک نکنید که تیم ایراد دارد. به خاطر همان مشکلات و مسائل تیم باید ایراد داشته باشد! اگر ایراد نداشته باشد استقلال باید در بهترین شرایطش باشد.

نمی شود همه بازیکنان را کنار گذاشت

فکری درباره جدایی بازیکنانی مثل علی کریمی و خلاء میانه میدان گفت: اینها ایرادات ما نیست. منِ محمود فکری را می‌توانند عوض کنند ولی نمی‌توانند تمام بازیکنان را کنار بگذارند. اگر اینطور باشد پس از چه کسی استفاده کنیم. این همه آسیب دیده داریم. بعد یکسری بازیکن را کنار بگذارند؟ نمی‌توانیم کسی را جایگزین کنیم. این اتفاق باید در نیم فصل رخ بدهد. ایرادات را باید سر موقع پوشش بدهیم.

۲۵ روز از حیاتی ترین دوره آماده سازی را نداشتم

سرمربی استقلال درباره اینکه این مشکلات زمان سرمربیان سابق استقلال هم وجود داشته است و اینکه گلایه اش دقیقاً از چه کسی است؟ گفت: خیلی از مشکلات زمان مربیان سابق نبوده است. استراماچونی را شما بهتر از من می‌دانید که تیم را به اردو برد و بازی تدارکاتی حتی خارج از کشور داشت. اتفاقاً زمان استراماچونی یکی از کسانی بودم که از تیم حمایت کردم حتی با اینکه دو ماه زمان داشت اما ما ۲۰ روز فرصت داشتیم. برای آماده سازی حداقل ۴۵ روز فرصت نیاز است که ما نزدیک به ۲۵ روز کم داشتیم. این ۲۵ روز حیاتی ترین دوره آماده سازی است که ما نداشتیم. خیلی از دوستان حمایت را داشتند ولی ما نداریم.

همه جای استقلال خراب بود ولی با سر جلوی مشکلات می روم

فکری یادآور شد: تیم در پنج بازی یک یا سه امتیاز آورد ولی ما تیمی را تحویل گرفتیم که همه جایش خراب بوده است. اینکه چه کسی حمایت نمی‌کند مشخص است. بازهم جا دارد از مدیریت باشگاه تشکر کنم که دنبال کمتر کردن مشکلات هستند. روز به روز امکاناتی که در اختیارمان قرار می‌گیرد بهتر می‌شود. اینکه بخواهم فقط بهانه بگیرم کسی حمایت نمی‌کند این‌طور نیست. کسی هم حمایت نکند با سر جلوی مشکلات می‌روم. تلاش می‌کنم تیم به شکل خوب خودش برگردد.

اختلاف سلیقه ۲ ثانیه ای را کل ایران دید

سرمربی استقلال درباره گرفتن نظر همکارانش و اتفاقات بازی با پیکان که منجر به اختلاف نظر با صمد مرفاوی شد، گفت: با همکارانم مشورت می کنم اما تصمیم گیرنده نهایی خود من هستم. در آن بازی از روی سکو به عمران زاده گفتم مرادمند را جلو بفرستد که این بحث را عمران زاده انتقال داد ولی چون توپ نزدیک محوطه ۱۸ قدم خودمان بود مرفاوی گفت الان این اتفاق رخ ندهد تا توپ دور شود. این همه با هم تفاهم داریم و با هم مشورت می‌کنیم و هیچکس آن را نمی بیند ولی اختلاف سلیقه ۲ ثانیه‌ای را تمام ایران می بیند.

چرا باید یک دوربین ۹۰ دقیقه روی نیمکت ما باشد؟!

فکری افزود: چرا باید یک دوربین ۹۰ دقیقه نیمکت استقلال باشد که اگر ۹۰ حُسن وجود داشته باشد، آنها را پخش نمی‌کنند ولی یک ایراد را پخش می‌کنند. البته این اتفاقات به ما روحیه می‌دهد. این نشان می‌دهد استقلال کارش را درست انجام می‌دهد. کسانی که دنبال نتیجه نگرفتن هستند خوب متوجه می‌شوند. مجموعه استقلال باید حمایت و صبوری بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیانی از شیراز IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای فکری شما مگه نمی دانستید استقلال این همه مشکل دارد چرا تیم نساجی رها کردید وبه استقلال آمدی؟ قبول کنید استقلال تیم بزرگی است ومربی بزرگ می‌خواهد شما از کریم باقری یاد بگیرید وچند سال در کنار مربیان بزرگ مثل برانکو کار یاد بگیرید الان رحمتی با چه فلسفه ومنطقی سرمربیگری تیم شهر خوردو قبول کرده فردا می‌شود یکی مثل منصوریان که هرجا رفت چند هفته بعد اخراجش می‌کنند شما اگر یکروز پولتان جلو وعقب شود شکایت باشگاه میکنید ما هوادران فقط داریم از دست شما خون دل میخوریم آقای مظلومی شما که با تجربه هستید چرا حقیقت را کتمان میکنید استقلال طی این هفته هذ چه تاکتیک وایترتژی داشته روی کدام ضربه کرنر ما به گل رسیدیم چرا یکبار وفگقتی تیم جلو هست نمی توانید نتیجه را حفظ کنید وجه موقع شما از تیم های حریف عقب افتاده اید که بتوانید باخت با برد عوض کنید لطفا دست از سر این تیم بردارید چرا بهترین پزشک جناب دکتر نوروزی الان کنار تیم نیست 3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی