میچ مک کانل

"میچ مک کانل " رهبر اکثریت جمهوریخواهان مجلس سنا جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت شناخت.

به گزارش ایران پژواک از روزنامه نیویورک تایمز، مک کانل روز سه شنبه در جریان سخنرانی در صحن مجلس سنای آمریکا با پذیرش ریاست جمهوری بایدن اعلام کرد: امروز، می خواهم به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب تبریک بگویم.

وی همچنین با تبریک به کاملا هریس به عنوان معاون ریاست جمهوری آمریکا، افزود: ورای تفاوت های ما، تمام آمریکایی ها می توانند افتخار کنند که برای اولین بار یک زن به عنوان معاون رئیس جمهوری انتخاب شده است.

این سناتور جمهوریخواه بدون اشاره مستقیم به ادعاهای مداوم ترامپ در خصوص صورت گرفتن تقلب در انتخابات از "خدمات ۴ ساله" وی در سمت رئیس جمهوری آمریکا تقدیر کرد.

بایدن نامزد حزب دموکرات با کسب ۳۰۶ رای مجمع گزینشگران به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

به این ترتیب باید انتظار داشت در ۶ ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا به طور رسمی پیروزی بایدن را اعلام و در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) قدرت اجرایی را به او واگذار کنند، هرچند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی و کارزار انتخاباتی او همچنان به دنبال مانع‌تراشی در انتقال قدرت هستند. ترامپ همچنان انتخابات را بزرگترین تقلب در تاریخ آمریکا می‌داند و می‌گوید جهان به این انتخابات می‌خندند.

بایدن در نشست گزینشگران ۳۰۶ رای خود را تثبیت کرد و سهم ترامپ هم همان ۲۳۲ رای شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی