کره جنوبی

مقامات کره جنوبی مذاکراتی را با دولت آمریکا آغاز کرده‌اند که بتوانند مجوز خرید مقادیری نفت از ایران پس از آغاز تحریم‌ها را دریافت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل ایران پژواک، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نفتی گزارش کرده است که برای نخستین بار طی شش سال گذشته، شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌های کره جنوبی در ماه ژوئیه - ماه جاری - سفارشی برای خرید نفت و میعانات گازی به ایران نخواهند داد و واردات نفت از ایران در ماه آینده متوقف می‌شود. انتظار می‌رود توقف خرید نفت از ایران در ماه‌های بعد هم ادامه یابد مگر اینکه دولت کره جنوبی بتواند موافقت دولت آمریکا با معافیت از تحریم‌های آمریکا را به دست آورد.

مقامات نفتی کره جنوبی رسما برای تصمیم خود دلیل مشخصی اعلام نکرده‌اند اما آمریکا گفته است که تحریم نفتی ایران از ماه نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد و به گفته کارشناسان، توقف خرید نفت از ایران در ارتباط با این تحریم‌ها اتخاذ شده است.

کره جنوبی، ژاپن و چین خریداران عمده نفت خام ایران هستند. در حال حاضر، مقامات کره جنوبی مذاکراتی را با دولت آمریکا آغاز کرده‌اند با این امید که بتوانند مجوز خرید مقادیری نفت از ایران پس از آغاز تحریم‌ها را دریافت کنند.

در دور قبلی تحریم‌های نفتی ایران، ایالات متحده به طور موردی به برخی کشورهای مجوز معافیت از تحریم برای خرید مقادیر مشخصی نفت از ایران را صادر می‌کرد اما مقامات آمریکایی در حال حاضر تاکید دارند که هدف از تحریم‌های جاری، کاهش هرچه بیشتر صادرات نفتی ایران است و بعضی مقامات آمریکایی حتی از رساندن این صادرات به صفر سخن گفته‌اند. به همین دلیل، احتمال دارد که مجوز خرید نفت از ایران به سادگی داده نشود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نفتی کره جنوبی گفته است که تصمیم به توقف خرید نفت از ایران تحت فشار دولت کره جنوبی اتخاذ شده و در نتیجه، میزان خرید نفت از ایران توسط کره جنوبی از ماه اوت تا زمان دریافت احتمالی معافیت از تحریم به صفر خواهد رسید.

گفتنی است؛ در سال ۲۰۱۲ نیز کره جنوبی برای مدتی واردات نفت از ایران را متوقف کرد اما بعدا توانست مجوز لازم برای خرید مقادیری نفت از ایران را به دست آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی