• ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
  • کد خبر: 19041
واکسن کرونا

ایوان هونگ، متخصص بیماری‌های عفونی گفت که احتمالا افراد ازاین‌پس هرسال باید علیه کووید-۱۹ واکسینه شوند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از نیوز، این متخصص بیماری‌های عفونی طی سخنرانی خود در دانشگاه هنگ‌کنگ اظهار کرد: ممکن است مردم در مورد واکسن‌های جدید که تولید آن‌ها برای رفع همه‌گیر تسریع شده است، نگرانی‌هایی داشته باشند.

وی ادامه داد: «در حال حاضر، شرکت‌های دارویی در مورد بروز عوارض جانبی واکسن در افراد، از بندهای مربوط به معافیت ویژه استفاده می‌کنند، با این‌وجود، تولیدکنندگان واکسن هنوز هم باید مسئولیت اطمینان از کیفیت واکسن‌ها را بر عهده داشته باشند».

هونگ همچنین با اشاره به اینکه امکان ابتلا دوباره به بیماری کووید-۱۹ وجود دارد، هشدار داد که اثر محافظتی واکسن به‌صورت نامحدود ادامه نخواهد یافت.

وی بیان کرد: «ما دریافتیم که آنتی‌بادی طی یک دوره حدود ۶ ماهه به میزان غیرقابل‌شناسایی کاهش می‌یابد، بنابراین، احتمالا مشابه واکسن آنفلوآنزا، واکسیناسیون کووید-۱۹ نیز سالانه خواهد بود و هنوز هم کنترل عفونت و استفاده از ماسک ضروری است».

هونگ همچنین گفت: واکسن کرونا دانشگاه هنگ‌کنگ که به‌جای تزریق از طریق بینی منتقل می‌شود، قرار است آزمایش‌های بالینی را از اوایل سال آینده آغاز کند.

وی گفت: «این واکسن توانایی ایجاد ایمنی در مجرای بینی را دارد و می‌تواند با ترکیب دو واکسن، واکسنی علیه آنفلوآنزای فصلی و کووید-۱۹ باشد».

این استاد دانشگاه همچنین از افراد، به‌ویژه افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن خواست که واکسینه شوند، زیرا تجربیات گذشته نشان می‌دهد که در صورت ابتلا به کرونا، در معرض خطر ابتلا به ذات‌الریه شدید و مرگ هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی