کاخ سفید

یک منبع ناشناس مطلع به آسوشیتدپرس گفته است مقامات کاخ سفید بعد ‌از ظهر روز جمعه آماده صادر کردن بیانیه‌ای رسمی بودند که روسیه را متهم به ارتکاب حمله سایبری گسترده می‌دانست، اما لحظه آخر به آن‌ها دستور داده شد که این کار را نکنند.

به گزارش ایران پژواک از اسپوتنیک، مشخص نیست که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قبل از مصاحبه با برنامه The Mark Levin Show از این بیانیه مطلع شده بود یا خیر. وی در این برنامه، قاطعانه روسیه را مقصر نقض امنیت سایبری دانست.

گزارش‌ها در مورد حمله سایبری "روسیه" که لقب "تلألوی خورشید" به آن داده شده، روز دوشنبه گذشته هویدا شدند و به فعالیت‌های هکری با هدف حمله به آژانس‌های مختلف دولت آمریکا از جمله پنتاگون و وزارت خارجه اشاره دارند که تصور می‌شود ماه‌ها در جریان بوده است. این حمله ظاهراً از طریق نرم‌افزار "سولارویندز"، مستقر در تگزاس انجام شده است.

در حالی که برخی رسانه‌های آمریکا و پمپئو سریعاً مسکو را مقصر این حمله دانستند، دونالد ترامپ این گمان را مطرح کرد که امکان دارد چین پشت حمله مذکور باشد؛ وی همچنین با بیان اینکه این حمله به اندازه‌ای که برخی می‌گویند جدی نیست، دامنه نقض سایبری را کم جلوه داد.

روسیه فوراً اتهامات را رد کرد و فقدان شواهد برای حمایت از ادعاهایی که متوجه‌اش بود را یادآور شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی