برنی سندرز

سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا با انتقاد از اقدام رئیس جمهور این کشور در عفو نزدیکان و وفاداران خود، وی را فاسدترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواند.

به گزارش ایران پژواک، «برنی سندرز» سناتور دموکرات از ایالت ورمونت آمریکا شامگاه پنج شنبه با انتشار یک پیام توئیتری از اقدام «دونالد ترامپ» در عفو شماری از نزدیکان خود که به جرائمی از قبیل فرار مالیاتی، بیان اظهارات دروغین در کنگره محکوم شده بودند، به شدت انتقاد کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «افرادی که مستحق این عفو هستند؛ ۴۵۰ هزار مجرم مواد مخدری هستند که سابقه خشونت ندارند».

سندرز در ادامه این پیام توئیتری «پل منفورت، راجر استون، چارلز کوشنر، دانکن هانتر، جو آرپایو و محافظان شرکت بلک واتر را که مرتکب قتل عام غیرنظامیان در عراق شده بودند، سزاوار دریافت این عفو ندانست و در پایان نوشت: «بله ترامپ فاسدترین رئیس جمهور در تاریخ [آمریکا] است».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین فرمانهای عفو خود «پل منفورت» رئیس پیشین کمپین انتخاباتی خود، «راجر استون» دوست صمیمی و مشاور سابق، و «چارلز کوشنر» پدر «جرد کوشنر» توسعه دهنده حوزه املاک و مستغلات را عفو کرد.

منفورت در جریان تحقیقات بازپرس ویژه پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مجرم شناخته شد. راجر استون، دوست صمیمی و مشاور سابق ترامپ نیز به دلیل شهادت دروغین در نشست استماع کنگره محکوم شد.

چارلز کوشنر، پدر «جرد کوشنر» داماد و مشاور بلندپایه ترامپ در کاخ سفید نیز به فرار مالیاتی و اهدای کمک‌های مالی غیرقانونی به کمپین‌های انتخاباتی محکوم شده بود.

گفتنی است که این دومین موج فرمان‌های عفو ترامپ در دو روز گذشته است که به محض ورود وی به «پالم بیچ» در ایالت فلوریدا صادر شدند.

ترامپ همچنین عاملان کشتار و زخمی کردن ۳۱ غیرنظامی عراقی را مورد عفو قرار داد. نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل شهروندان عراقی در سال ۲۰۰۷ دخالت داشته‌اند از جمله نیکلاس سلاتن که به حبس ابد محکوم شده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی