سرگئی لاوروف

وزیر خارجه روسیه امروز، سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک پیش‌بینی‌هایش درباره دولت جدید آمریکا را بیان کرد و گفت: بایدن احتمالا تصمیمی به نفع مذاکره با روسیه بگیرد.

به گزارش ایران پژواک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: طبعا مذاکره میان آمریکا و روسیه با توجه به مسؤولیت ویژه دو کشور به عنوان دو قدرت هسته‌ای اصلی و اعضای دائم شورای امنیت با هدف حفظ ثبات جهانی تاثیر مثبتی بر فضای کلی امور بین‌الملل به ویژه در زمان دشوار کنونی دارد.

لاوروف خاطرنشان کرد: با وجود آن، روسیه امیدی به ثبات سریع در روابط نامساعد با آمریکا ندارد زیرا که یک هیستری خصمانه علیه روسیه وجود دارد.

وزیر خارجه روسیه افزود: بدبختانه انسان نمی‌تواند به اصلاح سریع یا حتی ثبات در روابط اهانت‌آمیز با آمریکا اعتماد و تکیه‌ کند هیستری خصمانه علیه روسیه که آمریکا در پیش گرفته است به ما فرصت بازگشت به روابط عادی در آینده نزدیک را نمی‌دهد.

او خاطرنشان کرد: مذاکرات ما در گرو مناقشه سیاسی داخلی آمریکاست که مسلما در توسعه همکاری سازنده هیچ کمکی نمی‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در عین حال به وجود برخی امکانات غیرقابل استفاده شده در روابط با واشنگتن اشاره کرد و افزود: مهم است که آمریکا که اراده سیاسی را برای حل مشکلات داشته باشد.

او توضیح داد: مشکلات شامل ادامه تلاش هیئت‌های دیپلماتیک و مسائل انسانی و ثبات استراتژیک می‌شوند و تلاش جهت حل همه مشکلات به یک باره ضروری نیست ما می‌توانیم با منطق گام‌ کوچک این مسیر را شروع کنیم.

لاوروف در پایان گفت: ما آماده این کار هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی