واکسن کرونا

امروز اولین گروه از داوطلبان دریافت واکسن کرونای ایرانی، تحت آزمایش قرار گرفتند و اولین دوز داروی یاد شده را دریافت کردند.

به گزارش ایران پژواک، امروز خبرهای خوبی درباره مهار کرونا شنیده شد. مهمترین خبری که درباره مهار کرونا اعلام شد انتشار فیلم کامل آغاز فاز آزمایش انسانی واکسن کرونا روی داوطلبان بود. این خبر که انعکاس بین المللی زیادی داشت و برخی رسانه های خارجی هم به آن پرداختند، را می توان مهمترین خبر پس از اخبار نگران کننده افزایش مرگ و میر کرونایی از نوروز ۹۹ تا امروز دانست.

طبق تصاویر منتشر شده، اولین واکسن آزمایشی کرونا در ایران روی داوطلبی از خانواده مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد و دومین واکسن هم روی معاون این ستاد، تست شد. طیبه مخبر، دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام که به عنوان اولین دریافت کننده انسانی واکسن معرفی شده است در سخنانی بیان کرد امیدوارم این فرآیند علمی به این نتیجه برسد، من هم مثل بقیه مردم هستم. خوشحالم، نه فقط از اینکه به عنوان اولین نفر واکسن را تزریق می کنم. امیدوارم نتیجه این جریان سلامتی مردم باشد.

مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام که واکسن یاد شده در شرکتهای زیرمجموعه این ستاد تهیه شده است در توضیح توان تولید این واکسن اعلام کرد ظرف سه ماه آینده، توان تولید ۱.۵ میلیون دوز واکسن کرونا وجود خواهد داشت که به مرور این ظرفیت به تولید ۱۲ میلیون دوز واکسن در ماه افزایش خواهد یافت.

انتشار تصاویر سومین فرد داوطلب دریافت کننده واکسن کرونای ایرانی همزمان با اعلام جزییاتی از سوی مسئولان شد. جزییات اعلام شده از سوی مقامات بهداشتی کشور درباره مسایل فنی واکسن کرونا نشان دهنده آن است که پس از دریافت مجوز کمیته اخلاق سازمان غذا و دارو جهت آغاز فاز آزمایش انسانی این دارو، اقدامات کارآزمایی بالینی انجام شده است.

حتی چهره اصلاحطلبی مانند عبدالله رمضان زاده هم در توییتی نسبت به حضور خانواده مسئولان برای تست واکسن کرونا واکنش مثبت نشان داد و از خانم مخبر دزفولی تقدیر کرد.

وزیر بهداشت هم در حاشیه انجام تزریق اولین واکسن آزمایشی کرونای ایرانی روی نمونه آزمایشی انسانی اعلام کرد به این واکسن باور داریم.

البته در میان اخبار مربوط به کرونا در امروز هم خبری از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شد و در آن، مسئولان این سازمان مهم اعلام کردند حتی در صورتی که همه انسانها از واکسن کرونا بهره مند شوند، باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که طغیان کرونا شروع نشود. برای همین با وجود تزریق واکسن کرونا هم باید مردم نکات بهداشتی سه گانه یعنی زدن ماسک، نرساندن دستها به صورت و شستشوی مکرر دستها با آب و صابون را ادامه دهند.

با وجود اخبار خوبی که اینروزها درباره کرونا می شنویم ولی واقعیت چیزی است که وزیر بهداشت اعلام کرد و گفت ویروس کرونا هر روز پیچیده تر و چموش تر می شود و با جهشهایی که دارد، خطرزایی آن بیشتر می شود. به همین دلیل بیراه نیست اگر اقدامات مراقبتی و بهداشتی را کمرنگ کنیم دوباره به روزهای اوج مرگ و میر کرونایی بازگردیم.

این واقعیتی است که هر روز متاسفانه اخبار آن را می خوانیم. از جمله امروز که سخنگوی وزارت بهداشت از مرگ ۱۲۲ نفر از هموطنان در اثر بیماری کرونا خبر داد و گفت تست بیش از ۶۲۰۰ نفر هم در شبانه روز گذشته مثبت شده است.

بلافاصله پس از انتشار خبر تست انسانی واکسن کرونا، حاشیه های این خبر آغاز شد. از جمله رئیس جامعه جراحان در نامه ای سرگشاده از وزیر بهداشت درخواست کرد سهمی از تزریق واکسن کرونا به فعالان حوزه درمان اختصاص یابد. مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا هم در توییتی از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خواست توضیح بدهد چرا به جای ریال، از دولت درخواست یورو برای فروش واکسن های کرونای ایرانی کرده است؟ اگر چنین سخنی راست باشد که باید توضیحات شنیدنی ای در راه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی