مایک پنس

یک قاضی فدرال ایالات متحده روز جمعه دادخواست یک عضو جمهوریخواه کنگره مبنی بر اعطای اختیار به معاون رئیس جمهور جهت ابطال آرای الکترال را رد کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، در آخرین تقلای متحدان «دونالد ترامپ» برای ابطال نتیجه انتخابات سوم نوامبر، «لوئیس گومرت» نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا و گروهی از اعضای جمهوریخواه مجمع گزینندگان از ایالت آریزونا دادخواستی اقامه کردند که در آن خواستار اعطای مجوز به «مایک پنس» برای ابطال آرای الکترال کالج در نشست روز ششم ژانویه در کنگره شدند.

اما «جرمی کرنادل» قاضی فدرال که به این دعوی رسیدگی می کرد، در حکمی با رد این دادخواست اعلام کرد که هیچگونه شواهدی دال بر اینکه خوانده ها بخاطر این اقدام به اصطلاح غیرقانونی پنس متحمل زیان شخصی «کاملاً مشخص» می شوند، ارائه نشده است، بنابراین خوانده ها فاقد اعتبار حقوقی برای طرح این دعوی هستند.

طبق حکم این قاضی فدرال، شرط برخورداری از اعتبار برای طرح دعوی حقوقی «به اجرای نقش محدود دادگاههای فدرال در سیستم قانونی ایالات متحده کمک می کند. و مشکل شاکیان این دعوی آن است که آنها فاقد اعتبار [لازم برای طرح این دعوی] هستند».

گفتنی است که ترامپ تاکنون از پذیرش شکست در برابر جو بایدن خودداری کرده و بر تقلب گسترده در انتخابات پافشاری می کند. وی و متحدان جمهوریخواهش تاکنون در دهها دعوی حقوقی برای ابطال نتیجه انتخابات شکست خورده اند.

قرار است روز ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) کنگره آمریکا نشستی برای تأیید آرای مجمع گزینندگان رئیس جمهور (کالج الکترال) برگزار کند. در این نشست، مایک پنس به عنوان رئیس سنا مسئولیت تائید تصمیم این مجمع درباره برنده نهایی انتخابات را برعهده خواهد داشت.

طبق قانون، نقشی که پنس در این جلسه عهده‌دار است، جنبه تشریفاتی دارد؛ حال آنکه جمهوریخواهان طرفدار ترامپ در دادخواست خود خواستار تغییر آن به مقامی برخوردار از مجوز ابطال آرای مجمع شده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی