وزارت تعاون

به دنبال طرح برخی سوالات از سوی شهروندان عزیز در دیدار مسئولان یا از طریق رسانه ها در خصوص عدم دریافت بسته حمایت معیشتی کرونایی به رغم داشتن شرایط، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری نکات ذیل را ضروری می داند.

به گزارش ایران پژواک، وزارت تعاون در این اطلاعیه آورده است:

الف) در موضوع بسته معیشتی اعم از ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا یا طرح نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا مسئول شناسایی مشمولین است و پرداخت برعهده این وزارتخانه نیست. از اهالی محترم رسانه درخواست می شود نسبت به اطلاع رسانی وظایف تفکیک شده هر دستگاه در موضوع بسته حمایت معیشتی کرونایی به نحو مقتضی اقدام کنند تا فرایند پیگیری شهروندان از دستگاه های مربوطه تسهیل شود.

ب) همانطور که پیش از این نیز اعلام شد؛ فرایند شناسایی افراد مشمول بسته حمایت معیشتی بر اساس داده های تجمیع شده پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان صورت می گیرد که از تجمیع بیش از ۵۰ منبع داده ای معتبر در کشور تشکیل شده است، از این رو امکان بروز خطا در شناسایی افراد بسیار اندک است.

ج) برای راستی آزمایی این فرایند، جلب اعتماد و اطمینان بخشی به مردم عزیز کشورمان و شفافیت بیشتر که محور اصلی همه فعالیت های این وزارتخانه است، رسانه ها می توانند ۱۰ کدملی شهروندانی که به هر شکل اعلام کرده اند واجد هستند اما بسته حمایت معیشتی کرونایی را دریافت نمی کنند به رابط این مرکز با آن رسانه ارسال کنند تا پس از بررسی، علت عدم مشمول بودن افراد، در کوتاه ترین زمان ممکن اعلام شود.

همچنین این مرکز آمادگی دارد در نشستی با نمایندگان رسانه ها نسبت به فرایند شناسایی مشمولان اقدام کند.

از همکاری و همراهی  همه اهالی رسانه و خبرنگاران سخت کوش در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی نسبت به این اقدام مهم دولت صمیمانه سپاسگزاریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی