محمود فکری

محمود فکری سرمربی تیم استقلال عملکرد شاگردانش را بابت به تساوی کشاندن دربی تهران ستود و اعتقاد داشت تیمش می‌توانست برنده بازی باشد.

به گزارش ایران پژواک، محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از تساوی ۲ - ۲ تیمش مقابل پرسپولیس در دربی ۹۴ اظهار داشت: جا دارد به هر دو تیم خسته نباشید بگویم. بازی در هر دو نیمه خوب بود و موقعیت‌هایی روی هر دو دروازه به وجود آمد. بازی هیجان خاص خودش را داشت و در نهایت با تساوی به پایان رسید. فکر کنم تماشاگران از این بازی راضی بودند، چون بازی خوبی بود. جا دارد از تک تک بچه‌ها تشکر کنم. یکسری اشکالات داشتیم که منجر به گل خوردن ما شد، اما تلاش بازیکنانم ستودنی بود که بازی را به تساوی بکشانند.

وی در مورد اینکه تعویض‌هایش بر چه اساسی بوده است، تصریح کرد: تعویض ما بر این اساس بود که با توجه به جلو بودن از پرسپولیس، هم گل‌مان را حفظ کنیم و هم به گل دیگر برسیم. شاید ما می‌توانستیم برنده باشیم. در فوتبال اینطور نیست که تیمی که موقعیت بیشتر داشته باشد، برنده شود. فکر کنم بازیکنانم پس از اینکه گل اول را زدند، استرس گرفتند و ترسیدند.

«ما امسال تیم خوبی را درست کرده‌ایم.»، سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان این جمله خاطرنشان کرد: در دربی بیشتر مواقع اینجوری است که تیمی که در جدول پایین است، نتیجه برعکس می‌شود. این احتمال وجود دارد که بچه‌ها تصور کردند چون جلو افتاده‌اند، برنده می‌شوند.

فکری درباره داوری این دیدار گفت: کرمانشاهی در نیمه اول استرس داشت. در یک صحنه به بازیکن ما کارت زرد داد و در صحنه مشابه می‌توانست به سیدجلال حسینی کارت بدهد. فکر کنم در نیمه اول استرس داشتند و سوت‌هایی که در نیمه اول می‌زد، بیشتر به سود پرسپولیس بود. با این حال، جا دارد خسته نباشید به تیم داوری بگویم و امیدوارم توجه بیشتری به آنها شود تا داوران ایرانی زیادی را ببینیم که در بازی‌های بین‌المللی سوت می‌زنند.

وی همچنین در نشست خبری درباره دربی ۹۴ گفت: بار دیگر به هر دو تیم به خصوص بازیکنان استقلال خسته نباشید می‌گویم که با تمام وجودشان تلاش کردند. در بازی که می‌توانستیم برنده باشیم، شاید گل زودهنگام ما باعث وارد شدن استرس به تیم شد. در همان نیمه اول روند خوبی داشتیم و اگر پنالتی ما گرفته می‌شد، روند بازی تغییر می‌کرد. با توجه به اینکه اولین دربی کرمانشاهی بود، هم ما و هم تیم را عصبی کرد. در مجموع بازی قشنگی شد و موقعیت‌های زیادی روی هر دو دروازه به وجود آمد. بازیکنان ما شخصیت خودشان را نشان دادند که تا آخرین لحظه تلاش کردند و یک گل آفساید هم زدیم. امیدوارم این شخصیت را حفظ کنند تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه استقلال دو نیمه متفاوت داشت و با تعویض سیداحمد موسوی در آن نقطه از سوی عارف غلامی ضربه خورد، گفت: ما چون یک بر صفر جلو بودیم، شیخ دیاباته را آوردیم که قدرت تهاجمی‌مان را بیشتر کنیم، اما چیزی که فکر می‌کردیم، اتفاق نیفتاد. پرسپولیس یک بر صفر عقب بود و تلاش می‌کرد که جبران کند. یکسری از بازیکنان ما به هم ریختند که شاید به خاطر کم‌تجربگی یا اعتمادبه‌نفس بالا به هم ریختند. در مجموع بازی خوبی ارائه کردیم. در بیشتر دربی‌ها تیمی که شرایط بهتری دارد، نتیجه برعکس می‌شود.

فکری با اشاره به داوری کرمانشاهی در دربی ۹۴ خاطرنشان کرد: در بازی با فولاد خوزستان نفهمیدیم چه اتفاقی افتاد که به ضرر ما پنالتی گرفتند. در بازی با صنعت نفت آبادان طرف چهار دست و پا با توپ راه رفت و جلوی توپ را گرفت، گفتند پنالتی نیست! در بازی با ماشین‌سازی به بازیکن ما اشتباهی کارت داده شد. اینجا توپ به دست بازیکن خورده است، می‌گویند طبق قوانین پنالتی نیست. تمام قوانین به ضرر استقلال تمام می‌شود! الان هم اعتراض می‌کنند عارف غلامی باید اخراج می‌شد! به چه دلیل اخراج می‌شد؟! سیدجلال حسینی باید در نیمه اول و دوم کارت می‌گرفت، اما داور به او کارت نداد. در برخی از بازی‌ها به کرمانشاهی در لیگ یک هم می‌گفتم با ما مهربان باش که این اصطلاح برای او مانده است! یک کارشناس وابسته به جای دیگر است و نظر می‌دهد و کارشناس دیگری برای اینکه به او نظارت بدهند، به نفع داوری کارشناسی می‌کند. حق ما این شکلی ضایع می‌شود و در بیشتر بازی‌ها داوری‌ها به ضرر ما بوده است. در مجموع برای تیم داوری آرزوی موفقیت می‌کنم. بازیکنانم نشان دادند آن شخصیت در آنها به وجود آمده که تا آخرین لحظه بجنگند تا بازنده نباشند. می‌توانستیم با همان گل اول برنده باشیم، اما فوتبال است و اتفاقاتی که می‌افتد.

وی در واکنش به اظهارات یحیی گل‌محمدی که گفته بود در شأن استقلال نیست که روی نیمکت با هر سوت داور اعتراض کنند، گفت: اینکه از سمت پرسپولیسی‌ها بازیکن ما را مسخره می‌کردند، در شأن پرسپولیس بود؟ گل‌محمدی آنها را نشنیده بود؟ در نیمه دوم کاری که نیمکت پرسپولیس انجام می‌داد در شأن پرسپولیس بود؟ اتفاقاً با سر و صدایی که کردند، بازی برگشت. اگر ما سر و صدایی کردیم به خاطر این بود که اشتباهات داوری به ضررمان بود. داور بالای ۱۰ تا ۱۵ خطا به ضرر ما گرفت و یک بار به سودمان سوت زد. اگر ما سر و صدایی کردیم، به حق بوده است، اما آنها در نیمه دوم شلوغ‌کاری، سر و صدا و جنجال می‌کردند یا بازیکن‌شان از روی سکو بازیکن ما را مسخره می‌کرد. چطور نتوانستند جلوی بازیکن‌شان را بگیرند؟ اینها در شأن باشگاه پرسپولیس بود، اما هر حرفی ما بزنیم در شأن ما نبود؟ بله، شخصیت باشگاه استقلال خیلی بالاست و شاید یک جاهایی توقع چیز دیگری باشد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه مهدی عبدیان عضو هیئت مدیره باشگاه گفته که از عملکرد آبی‌پوشان در دربی ۹۴ راضی نبوده است، گفت: این سؤال بماند برای بعد، تا جوابش را بدهیم.

فکری راجع به اینکه آیا بازی دادن به محمد نادری پس از مدت‌ها مصدومیت کار درستی بود و اینکه هروویه میلیچ چه زمانی می‌تواند برای استقلال بازی کند، گفت: نادری انگیزه زیادی داشت تا ما را متقاعد کند از او استفاده کنیم. در مجموع از نادری راضی بودیم، آنهم در شرایطی که مصدومیتش به تازگی به پایان رسیده بود. از نادری ممنونم. میلیچ هم تمرین می‌کند و مشکلی ندارد. هر وقت نیاز باشد از او استفاده خواهیم کرد.

وی در واکنش به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا فکر نمی‌کند با برگشت وریا غفوری به دفاع راست، میانه زمین در اختیار پرسپولیس قرار گرفت، گفت: بعد از بازی همه کارشناس می‌شوند. مهم این است که در حین بازی تشخیص دهد چه تعویضی داشته باشید و از چه سیستمی استفاده کنید. بعد از بازی از دوستان ما گرفته تا دیگران کارنشاس می‌شوند و ظیفه خودشان را درست انجام دهند، در مجموع بهتر باشد تا در کارهای دیگر دخالت کنیم.

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    رو که نیست به سنگ پای قزوین گفتید زکی سلیطه های کیسه کش اگه پرسپولیس این همه فرصت سوزی نمیکرد و داور هم یک جو مردانگی و شجاعت داشت و غلامی رو اخراج میکرد شیش تای تاریخی قطعا تکرار میشد !!با کجات بازی رو نگاه میکردی شما !!وقاحت و پررویی هم حدی داره بخدا !!
  • فریبا IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    جناب فکری حتما یه بار دیگه بازی رو ببین. نه موقعیت آنچنانی داشتیم نه تاکتیک مشخص. هردو گل هم بر اساس مهارتهای فردی بازیکنامون به ثمر رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی