جو بایدن

با نزدیک شدن به مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، اختیارات پیشین ترامپ هم به بایدن منتقل می‌شود. بسیاری معتقدند حضور بایدن به معنای کاهش تنش و فشارها علیه ایران است و اقتصاد ایران بهبود می‌یابد. در این میان وضعیت بورس چه می‌شود و آیا حضور بایدن بر بورس هم اثر می‌گذارد؟

به گزارش ایران پژواک، بعد از کشمکش‌های زیاد در رابطه با صحت و درستی انتخابات آمریکا بالاخره فردا مراسم تحلیف جو بایدن برگزار می‌شود، اما روی کار آمدن بایدن چه تاثیری بر بورس دارد؟

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن گفت: روی کار آمدن بایدن دو اثر بر بازارهای ایران دارد. اولین تاثیر مربوط به کاهش نرخ ارز است و دومین اثر به گشایش‌های اقتصادی و بهبود فعالیت شرکت‌های صادرات‌محور بر می‌گردد.

اگرچه کارشناسان می‌گویند کاهش قیمت دلار می‌تواند منجر به افت بازار سرمایه شود اما فرهادی می‌گوید نگرانی خاصی از این نظر وجود ندارد. چون به نظر می‌رسد بازار سهام ریزش قیمت ارز را پیش‌خور گرده است و ریزش قیمت ارز با روی کار آمدن بایدن باعث افت مجدد بازار سهام نمی‌شود.

اما به گفته فرهادی تاثیر دیگر روی کار آمدن بایدن بر بازار سهام تاثیر آن بر وضعیت شرکت‌های صادرات‌محور است. چراکه شرکت‌های صادرات‌محور وضعیت بهتری پیدا می‌کنند و هزینه مبادله برخی از شرکت‌هایی که مواد اولیه وارد می‌کنند مانند شرکت‌های دارویی کم و حاشیه سود این نمادها بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی