بایدن

چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا در سخنانی پس از مراسم تحلیف خود اذعان کرد: دموکراسی شکننده است.

به گزارش ایران پژواک، مراسم تحلیف «جو بایدن» چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور آغاز شد.

مراسم تحلیف بایدن

در ابتدای مراسم تحلیف «جو بایدن» چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت میسوری در سخنانی از دموکراسی نمایشی آمریکا سخن گفت و از حادثه یورش ۶ ژانویه و حمله طرفداران ترامپ به کنگره این کشور ابراز تأسف کرد.

«یوری بلانت» سناتور ایالت میسوری و از اعضای کمیته تحلیف سپس اجرای مراسم را بر عهده گرفت.

وی نیز از یورش روز تأیید آرای الکترال به کنگره این کشور و اتفاقات آن ابراز تأسف کرد و از شکنندگی قدرتِ دولت وقت این کشور سخن گفت.

کشیش «لئو اودانون» و از دوستان جو بایدن پس از سخنانی در ادامه مراسم تحلیف را بر عهده گرفت.

وی در سخنان خود گفت: امروز به شکست‌های پیشین خود (در آمریکا) اذعان می‌کنیم.

معاون بایدن؛ کاملاً هریس هم اکنون در جایگاه قرار گرفت تا مراسم ادی سوگند را به جا بیاورد.

پس از ادای سوگند مقابل قاضی دیوان عالی آمریکا، وی هم اکنون به صورت رسمی معاون چهل و ششمین ریاست جمهوری آمریکا شد.

«جو بایدن» در حضور «جان رابرت» قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا در جایگاه حاضر شد و سوگند یاد کرد؛ بدین ترتیب وی از هم اکنون چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا است.

بایدن در سخنانی پس از ادای سوگند اعلام کرد: امروز یک روز تاریخی در آمریکا است. آمریکا به مبارزه با چالش‌های خود می‌پردازد. اراده مردم شنیده شده است. دموکراسی شکننده است. چند روز پیش، خشونت پایه‌های اساسی دموکراسی را به لرزه درآورد. به پیش می‌رویم و باید به فکر ملت مان باشیم.

بایدن ادامه داد: ما به دنبال اتحاد در آمریکا هستیم؛ اما هنوز راه طولانی در پیش داریم. باید خیلی از چیزها را بازسازی کنیم. افراد کمی در تاریخ آمریکا در دوره چالش برانگیزتری از اکنون زندگی کرده اند. با ویروسی درگیر هستیم. میلیون کار از بین رفت و مشاغل زیادی نابود شد.

وی با اذعان به مشکلات عمیق داخلی در کشورش تصریح کرد: برتری طلبی سفیدپوستان و تروریسم داخلی را پیش رو داریم و باید آن را شکست دهیم. مصمم هستم تا مردم آمریکا را متحد کنم؛ آمریکایی‌ها به من بپیوندند. باید با خشم، نفرت و بی قانونی مبارزه کنیم. باید بر این ویروس مرگبار پیروز شویم. می دانم صحبت از اتحاد این روزها شاید رؤیایی باشد.

چهل و ششمسن رئیس جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد: بدون اتحاد ملتی هم نیست؛ بلکه فقط آشوب می‌ماند. بیایید یک بار دیگر از امروز آغاز کنیم. ما باید بهتر این عمل کنیم. در گذشته هم در اینجا شورش روی داده بود. چند روز پیش جماعتی سعی کردند ما از ایجا بیرون کنند؛ این رویداد دیگر روی نمی‌دهد.

جو بایدن گفت: ماه‌های پیش درس بزرگی به ما داد؛ حقیقت در برابر دروغ قرار دارد؛ ما موظیفیم دروغ‌ها را شکست دهیم. باید به درگیری داخلی پایان دهیم؛ باید بر تضادهایی که وجود دارد چیره شویم. باید از این زمستان تاریک بگذریم، باید سیاست را کنار بگذاریم و با مبارزه با این ویروس برویم. باید پس از دوره تلخ و تفرقه، دوباره کارمان را آغاز کنیم. برای چالش‌های امروز مان با جهان وارد تعامل می‌شویم. شاهد حمله به دموکراسی و حقیقت هستیم. نژادپرسی رو به رشد است.

مقامات ارشد آمریکا برای مراسم تحلیف وارد کنگره شدند

جورج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا و همسرش نخستین افرادی بودند که برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن وارد ساختمان کنگره شدند.

خبرگزاری رویترز هم اکنون اعلام کرد: جو بایدن راهی ساختمان کنگره شد و قرار است تا دقایقی دیگر مراسم تحلیف و ادای سوگند وی و کامالا هریس آغاز شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، اوباما و همسرش هم اکنون برای مراسم تحلیف جو بایدن وارد ساختمان کنگره شدند.

کامالا هریس معاون بایدن در پیامی توییتری نوشت: امروز فصل جدیدی از تاریخ آمریکا را می‌نویسیم.

شبکه تلویزونی اسپوتنیک هم اکنون تصاویری را نشان می‌دهند که بر اساس آن که هیلاری کلینتون (رئیس جمهور اسبق آمریکا) و همسرش بیل کلینتون برای مراسم تحلیف جو بایدن وارد ساختمان کنگره شده اند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دولت اوباما هم اکنون برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن وارد کنگر شد.

جوبایدن، همسرش، کاملاً هریس و نیز تیم رئیس جمهور جدید آمریکا در میان تدابیر شدید امنیتی برای اجرای مراسم تحلیف وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند.

معاون ترامپ در مراسم تحلیف حضور دارد؛ ترامپ غایب مراسم

بر اساس اعلام منابع رسانه‌ای، مایک پنس معاون ترامپ در مراسم تحلیف حضور دارد؛ اما بر خلاف رویه معمول در این کشور، ترامپ پیشتر نیز اعلام کرد که در مراسم تحلیف شرکت نمی‌کند.

کشیش «اودا اووان» در حال ورود به کنگره است تا مراسم تحلیف بایدن و معاونش هریس را برگزار کند.

اوباما: این بار نوبت توست

باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا با انتشار تصویری، آغاز ریاست جمهوری بایدن را به او تبریک گفت. اوباما در توئیتر خود نوشت: این بار نوبت تو است.

جو بایدن و کامالا هریس معاون وی پیش از آغاز مراسم تحلیف به همراه جمعی از نماینده‌های کنگره در «کلیسای متیو» حضور دارند؛ قرار است آنها برای اجرای مراسم مذکور به کنگره آمریکا بروند.

اِسکای نیوز با انتشار اخبار مربوط به مراسم انتقال قدرت به جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: پس از خداحافظی ترامپ از قدرت و تَرک کاخ سفید، اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند: کابوس ۴ ساله دوره ترامپ تمام شد.

مراسمی مفصلی برای وداع ترامپ برگزار نشد

این در حالیست که بر اساس اعلام منابع رسانه‌ای، مراسم وداع ترامپ محدود برگزار گردید. همچنین، با درخواست ترامپ برای برگزاری یک رژه نظامی باشکوه مخالفت شد.

ترامپ رفت

حساب کاربری شبکه تلویزیونی اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی در توئیتر اعلام کرد که دونالد ترامپ کاخ سفید را تَرک کرد.

ترامپ: به زودی همه شما را دوباره ملاقات می‌کنم

چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا پس از تَرک کاخ سفید در پایگاه «اندروز» واقع در «مریلند» در سخنانی بار دیگر به تمجید از اقدامات خود پرداخت و گفت: می‌خواهم خداحافظی کنم؛ اما امیدوارم این خداحافظی برای مدت زمانی طولانی نباشد. این (دوره ریاست جمهوری) ۴ سالی برجسته بود که دستاوردهای بسیار داشتیم! امیدوارم دولت جدید موفق شود. به‌زودی همه‌تان را دوباره ملاقات می‌کنم. به شکلی دیگر باز خواهیم گشت. ما را به یاد داشته باشید.

ترامپ پس از سخنرانی خداحافظی خود، پایگاه «اندروز» را به مقصد فلوریدا که قرار است در آنجا زندگی کند، تَرک کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ پیش از تَرک این مکان، نامه‌ای را برای بایدن در کاخ سفید گذاشته است.

جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا پیش از آغاز مراسم تحلیف، در پیامی توییتری اعلام کرد: امروز روز جدیدی در آمریکاست.

برخی منابع رسانه‌ای در این باره اعلام کردند که بایدن امروز و پس از مراسم تحلیف، درباره دیوار حائل با مکزیک نیز موضع گیری می‌کند. همچنین؛ قرار است بایدن تا ساعاتی دیگر احکام ترامپ از جمله حکم ترامپ درباره ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورهای مسلمان به آمریکا، را لغو کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی