جواد حسینی کیا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» هم اکنون مراحل قانونی خود را در مجلس می‌گذراند و پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه در نوبت بررسی صحن قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایران پژواک، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» گفت: این طرح مراحل قانونی خود را در مجلس می‌گذراند و پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه در نوبت بررسی صحن قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی مجلس و دغدغه‌ی نمایندگان برای بررسی بودجه در این فصل، عموم طرح‌ها از دستور کار اصلی خارج شده تا بعد از بررسی بودجه در دستور کار قرار گیرد.

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: حتما بعد از بررسی طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» در کمیسیون مربوطه، طرح وارد صحن می‌شود تا نظرات تکمیلی نمایندگان اخذ شود.

گفتنی است؛ با گذشت چندین سال از اجرایی شدن قانون «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» و از آنجاکه این قانون نتوانست جامعه‌ی هدفش را به وضوح مشخص و احکام لازم را برای تحقق اهدافش صادر کند، طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» آذرماه سال جاری با امضای ۳۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و مراحل قانونی‌ را در مجلس طی می‌کند.

این طرح با هدف دسترسی آزاد به داده و اطلاعات با حفظ حریم خصوصی ارتباطاتی و اطلاعاتی و اسرار حاکمیتی و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی تولید محور، توسعه عدالت اجتماعی، مقابله با فساد و حکمرانی خوب، توسط نمایندگان مجلس یازدهم در حال بررسی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی