نورد استریم ۲

انتظار می‌رود که پارلمان اروپا با تصویب لایحه‌ای از کشورهای عضو اتحادیه بخواهد که پروژه خط لوله «نورد استریم ۲» را متوقف کنند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، انتظار می‌رود که پارلمان اروپا  با تصویب لایحه‌ای از کشورهای عضو اتحادیه بخواهد که پروژه خط لوله «نورد استریم ۲» را متوقف کنند. این خط لوله که در شرف تکمیل است گاز روسیه را از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل خواهد کرد.

اعضای پارلمان اروپا به دلیل بازداشت الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین خواستار افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه هستند.

در لایحه پیشنهادی اعضای پارلمان اروپا که حتی در صورت تصویب در این نهاد لازم الاجرا نخواهد بود، از دولت‌های عضو اتحادیه خواسته شده که مقامات مسئول مسمومیت و بازداشت آقای ناوالنی را تحریم کنند.

علاوه بر این، لایحه پیشنهادی خواستار تحریم «حلقه نزدیکان ولادیمیر پوتین و مسئولان رسانه‌های دولت و جلوگیری از انتقال دارایی‌های مشکوک از روسیه به کشورهای اروپایی» شده است.

در بخش دیگری از متن این لایحه تاکید شده که «اعضای اتحادیه اروپا باید در همکاری با روسیه در زمینه‌های مختلف از جمله نورد استریم ۲ تجدید نظر کرده و تکمیل این پروژه را بلادرنگ متوقف کنند.»

این لایحه از حمایت فراکسیون‌های مختلف در پارلمان اروپا از جمله احزاب محافظه کار، احزاب لیبرال، احزاب سوسیالیست و سبزها برخوردار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی