• ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
  • کد خبر: 19649
عبدالناصر همتی

رییس کل بانک مرکزی نوشت: روند فزاینده صادرات نفت و فرآورده و صادرات غیرنفتی در ماه‌های اخیر مؤید رشد تولید ملی است، هرچند شک ندارم تحریم‌های آمریکا نیز نمی‌تواند روند قبل را طی کند.

به گزارش ایران پژواک، «عبدالناصر همتی» در پست اینستاگرامی خود افزود: سه‌شنبه شب گذشته به دعوت شبکه افق در برنامه معیار ابعادی از تلاش‌های مجموعه حاکمیت و به ویژه بانک مرکزی در خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا و اقدامات بانک مرکزی در جلوگیری از فروپاشی اقتصادی را تشریح کردم.

وی افزود: بحث اصلی این بود که در صورت نبود سیاست‌گذاری‌های مقاومتی و اقدامات بانک مرکزی، برای کنترل تراکنش‌های ریالی و پایه پولی و صیانت از ذخایر ارزی و تأمین مالی واردات کالاهای اساسی و دارو، افزایش پایه پولی و نقدینگی و ارزان فروشی ارز می‌توانست کشور را در موقعیتی قرار بدهد که مطابق پیش‌بینی بسیاری از تحلیل‌گران با تورم افسارگسیخته و نرخ ارز غیر معقول بالایی روبرو شود.

همتی خاطرنشان کرد: به دلیل سیاست‌ها، برنامه‌های انجام شده و در حال انجام و ابزارهای طراحی شده و در حال استفاده به ویژه در حوزه سیاست‌گذاری پولی و تأمین مالی کسری بودجه، شرایط امروز کشورمان به هیچ وجه به وضعیت قبلی باز نمی‌گردد و مجموع شرایط نیز همین را نشان می‌دهد.

رییس بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی و در کل مجموعه نظام به درستی از بحران تحریم‌ها به عنوان فرصتی برای بسیاری از سیاست‌ها استفاده کرد و این اصلاحات را ادامه خواهد داد.

وی گفت: تجربیات گرانسنگ خنثی سازی تحریم و اصلاح روندها، چه در بانک مرکزی و وزارت نفت و چه در بین مجموعه فعالین اقتصادی بخش خصوصی بستر و شرایط متفاوتی را برای تجارت خارجی و نیز رشد تولید ملی حتی با تداوم آن تحریم‌ها فراهم ساخته است.  

همتی اظهار داشت: روند فزاینده صادرات نفت و فرآورده و صادرات غیرنفتی در ماه‌های اخیر مؤید این نکته است، هرچند شک ندارم تحریم‌های آمریکا نیز نمی‌تواند روند قبل را طی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی