طلا

از ابتدای هفته جاری روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا صعودی شده و به نظر می رسد تا پایان معاملات امروز نوسانات شدید نرخ‌ها در این بازار ادامه یابد.

به گزارش ایران پژواک، نوسان نرخ ارز سبب شد تا سکه امامی مرز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را رد کند و نسبت به روز گذشته ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان بر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار افزوده شود.

تاثیر اتفاقات اقتصادی بر افزایش قیمت سکه

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره چرایی افزایش نرخ فلزات گرانبها در بازار داخلی گفت: علت این مساله را فقط باید عاما اقتصادی دانست و آن افزایش نرخ ارز و به ویژه قیمت دلار است که در جریان معاملات امروز صبح حدود ۵۰۰ تومان بر آن افزوده شد.

محمد کشتی آرای تصریح کرد: این در حالی است با توجه به تعطیلی امروز بازارهای جهانی، قیمت انس جهانی تغییری نداشته است، بنابراین باید گفت افزایش نرخ ارز سبب بالارفتن طبیعی نرخ طلا در بازار شده است.

وی افزود: در حالی که روز گذشته روند نرخ‌ها در بازار نزولی بود اما امروز این روند افزایشی شده است به همین ترتیب شاهد افزایش نرخ انواع سکه در بازار هستیم و در کنار آن قیمت طلا با افزایش همراه بوده است.

وی پیش بینی کرد: فکر می کنم اگر این روند ادامه داشته باشد تا آخر وقت امروز قیمت های جدیدی خواهیم داشت.

وی درباره میزان تغییر قیمت سکه و طلا نسبت به روز گذشته توضیح داد: بر قیمت سکه ۴۰۰ هزار تومان افزوده شده، نیم سکه به طور متوسط ۱۵۰ هزار تومان افزایش ،‌هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۳۵ تا ۴۰ تومان بالاتر رفته و در مجموع باید گفت روند تمام قیمت ها در این بازار صعودی بوده است.

حرکت سکه به سمت کانال ۱۱ میلیون تومان

کشتی آرای درباره احتمال رسیدن سکه به مرز ۱۱ میلیون تومان در روز جاری بیان کرد:‌ خیر امروز قیمت سکه به ۱۱ میلیون تومان نخواهد رسید اما اگر فردا با نرخ فعلی دلار قیمت انس جهانی تغییر کند که به اعتقاد بنده این اتفاق خواهد افتاد، شاهد افزایش ممکن است روز آینده قیمت سکه به ۱۱ میلیون تومان برسد. وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی بعید است نرخ سکه به ۱۱ میلیون تومان برسد.

قیمت انواع سکه و طلا در بازار

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: انس جهانی ۱۸۵۶ دلار است و در نیمه روز نرخ هرسکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هر سکه امامی ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان،‌نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، سکه های یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان  داد و ستد شد .

وی افزود: هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار هم یک میلیون و ۴۱۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

میزان حباب سکه

این فعال بازار طلا و جواهر درباره میزان حباب سکه گفت: حباب سکه اکنون در محدوده ۳۵۰ هزار تومان قرار دارد و در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد تخلیه حباب انواع سکه بودیم اما باید توجه داشت در مواقعی که قیمت ها در حال افزایش است، حباب هم افزایش می یابد زیرا به نوعی تعادل عرضه و تقاضا بر هم می ریزد و باعث ایجاد حباب می شود.

وضعیت معاملات فلزات گرانبها

کشتی آرای درباره میزان خرید و فروش ها و معاملات در بازار سکه و طلا توضیح داد: به نسبت هفته‌های گذشته میزان معاملات در ۲ روز اخیر با کاهش همراه بوده است، شاید ثابت ماندن قیمت طلا سبب کاهش انگیزه داد و ستدها شود اما امروز و همزمان به صعودی شدن قیمت ها به نظر می رسد روند معاملات در حال بهتر شدن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی