• ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
  • کد خبر: 19723
مصطفی سالاری

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور از پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش ایران پژواک، مصطفی سالاری در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیش از ظهر سه شنبه در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: است تاکنون ۳۲ میلیارد از کارگاه‌های مختلف در سطح کشور طلب داریم و اگر بتوانیم این مبلغ را دریافت کنیم می‌توانیم تا مدت دو سال ۱۵ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور اذعان کرد: استان قزوین در جایگاهی است که با حضور مدیران و مسئولان فعال سابق و امروزی با کمترین حمایت بیشترین کارکرد را داشته که طبق برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات انجام شده پیش از آغاز سال جدید اقدامات چشم‌گیری اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: برنامهٔ سازمان تأمین اجتماعی کشور به‌گونه‌ای است که منابع آن از طریق وصول‌های کارفرما و کارگر دریافت می‌شود و در حال حاضر حدود ۴۶ میلیون جمعیت را تحت پوشش خود قرار داده که نسبت به تعهدات خود وظایفی را نیز به عهده دارد.

وی گفت: دو اصل مهمی که لازم است سازمان تأمین اجتماعی نسبت به تعهدات خود اعمال کند استفاده صحیح از منابع و کافی بودن حق دریافتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

حدود ۱۱ میلیون جمعیت از سازمان تأمین اجتماعی حقوق می‌گیرند

سالاری تصریح کرد: حدود ۱۱ میلیون جمعیت از سازمان تأمین اجتماعی حقوق می‌گیرند و دریافت به‌موقع حقوق این افراد برای ما بسیار حائز اهمیت است به‌گونه‌ای که تأخیر چندساعته در پرداخت حقوق این اشخاص می‌تواند اسباب نگرانی و دغدغه شود و در این خصوص بارها پیش آمده که ما برای جلوگیری از تأخیر پرداخت حقوق بازنشستگان، مستمری‌بگیران، ازکارافتادگان و دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری وام‌های چندروزه دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در نظر داریم تا با حذف دفترچه بیمه خدمات درمانی، مراجعین بتوانند با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت کنند و با این کار تسریع بیشتری در امور درمانی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: نسخه الکترونیکی جایگزینی برای دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی به‌صورت افلاین بوده تا در تمام شرایط برای مراجعین کارآمد باشد.

وی افزود: با توجه به آنچه که در تعهدات ما مطرح شده حقوق بازنشستگان باید حداقل زندگی راحتی را برای فرد رقم بزند و حداقل تأمین‌کننده نیازهای اساسی باشد.

سالاری تأکید کرد: افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نباید نگران تأمین هزینه‌های ناگهانی درمان، ازدواج و تحصیل فرزندان باشند و این جزئی از تعهدات ما است که بتوانیم در عرصه‌های مختلف نیز این افراد تحت پوشش را حمایت کنیم، اگر در این امر کوتاه کنیم شاهد آسیب افراد خواهیم بود.

این مسئول عنوان کرد: حمایت و پوشش ۶۶ میلیون نفر، نیازمند همکاری و همراهی نهادهای مختلف است و ما برای تصویب برخی از قوانین و مصوبات نیازمند همکاری نمایندگان مجلس برای خدمت‌رسانی بهتر نیز هستیم.

میزان افراد تحت پوشش بیمه در کشور ۵۳ درصد است

وی ادامه داد: میزان افراد تحت پوشش بیمه در استان قزوین ۶۳ و در سطح کشور حدود ۵۳ درصد است که نسبت بیمه‌شدگان استان قزوین به بیمه‌شدگان سطح ملی با توجه به صنعتی بودن و وجود واحدهای تولیدی بیشتر است.

سالاری گفت: اگر نتوانیم خدمات خوبی را در اختیار کارگران قرار دهیم و کارگران و کارفرمایان را با توجه به شرایط سخت معیشتی دچار دغدغه کنیم یعنی نتوانسته‌ایم مسئولیت خود را به‌خوبی انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که با خانواده آن‌ها به ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مستمری‌بگیران در سطح استان قزوین حدود ۹۴ هزار نفر هستند که ما در تلاشیم تا تعهدات خود را نسبت به این افراد به نحو بهتری انجام دهیم.

سالاری عنوان کرد: مطالبهٔ افزایش حقوق بازنشستگان مطالبهٔ به حقی است که حتماً باید اعمال شود.

وی افزود: با افزایش حقوقی که در مرداد ماه صورت گرفت می‌توان گفت ما از اسفند سال گذشته تا مردادماه سال جاری ۴۹ درصد افزایش حقوق داشتیم که این افزایش با توجه به شاخصه‌هایی که اعمال شده بود نسبت به تمام افراد یکسان نبود و دلیل آن به میزان تعداد سال‌های فعالیت برای ضریب درصد حقوق و میزان حقوق در زمان بازنشستگی نسبت به حداقل حقوق و میزان تحلیل آن نیز ارتباط داشت.

این مسئول بیان کرد: پیش‌بینی ما برای افزایش حقوق کارمندی‌ها و بازنشستگان حداقل ۲۵ درصد خواهد بود.

وی با اشاره ساخت اماکن درمانی در استان قزوین عنوان کرد: شرایط اهدا تجهیزات بیمارستانی و زمین درمانگاه به استان را داریم و در صورت نیاز قابلیت ابلاغ بودجه به کارفرمایان بومی برای اجرایی پروژه‌های عمرانی و نوسازی را ابلاغ می‌کنیم.

سالاری تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌های انجام‌شده در تلاشیم تا شهرستان‌هایی که به بیمارستان مجهز نیستند بتوانند از بیمارستان دولتی و دانشگاهی استفاده کنند از سوی دیگر افراد می‌توانند در بیمارستان‌های دولتی از دستگاه پروتز استفاده کرده و بر اساس میزان قیمت هر دستگاه هزینه را از بیمه دریافت کنند.

وی ادامه داد: پرداخت هزینهٔ کامل بیماران خاص که بیش از ۵۰ نوع بیماری هستند نیز توسط بیمه تأمین اجتماعی پیش از آغاز سال جدید اجرایی می‌شود.

سالاری گفت: در خصوص بیمارستان رحیمیان نیز باید گفت که ما آمادگی کامل برای ارائه تجهیزات این بیمارستان را داریم و طبق مصوبات، اعتبار ۱۶ تخت بیماران اعصاب و روان و سایر تجهیزات موردنیاز نیز به عهده ما است.

وی بیان کرد: در تلاشیم تا از افراد برجسته و شایستهٔ اتاق ایران را به‌عنوان نمایندگان خود استفاده کنیم و در همه حال پذیرای مطالبات مردمی و مسئولین جهت ارائهٔ راهکارها و انتقادات برای خدمت بهتر به مردم هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی